Hnací ústrojí Dual Motor Drive System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F21%3A00009035" target="_blank" >RIV/46747885:24210/21:00009035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/" target="_blank" >http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hnací ústrojí Dual Motor Drive System
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek hnacího ústrojí Dual Motor Drive System je hnací ústrojí pro elektrická vozidla, které se skládá ze dvou elektromotorů připojených k jednostupňové převodovce s mechanickým diferenciálem. Nosným prvkem hnacího ústrojí je převodovka pro elektrická vozidla, která umožňuje na vstupu připojení dvou elektromotorů. Jedná se o jednostupňovou redukční převodovku s mechanickým diferenciálem s převodovým poměrem 5,857. Na jeden vstup převodovky je připojen synchronní elektromotor s permanentními magnety Zero Motorcycles ZF 75-7. Na druhý vstup převodovky je připojen asynchronní elektromotor HPEVS AC-20. Hnací ústrojí díky svému uspořádání se dvěma typy elektromotorů umožňuje další výzkum v oblasti pokročilých uspořádání elektrických hnacích ústrojí, které se soustředí na zlepšení dosahovaných parametrů hnacího ústrojí elektrických vozidel.
Název v anglickém jazyce
Dual Motor Drive System Powertrain
Popis výsledku anglicky
Dual Motor Drive System Powertrain is a powertrain for electric vehicles that consists of two electric motors connected to a single-speed gearbox with a mechanical differential. The gearbox for electric vehicles is the supporting element of the powertrain, which allows the connection of two electric motors at the input. It is a single-speed reduction gearbox with a mechanical differential with a gear ratio of 5.857. A Zero Motorcycles ZF 75-7 permanent magnet synchronous motor is connected to one input of the gearbox. The other input of the gearbox is connected to an HPEVS AC-20 asynchronous motor. The powertrain, due to its dual-motor arrangement, enables further research into advanced electric powertrain arrangements that focus on improving the achievable parameters of electric vehicle powertrains.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
KVM_2021_Dual
Číselná identifikace
KVM_2021_Dual Motor Drive System Powertrain
Technické parametry
Maximální výkon synchronního motoru s permanentními magnety: 48 kW Maximální točivý moment synchronního motoru s permanentními magnety: 120 Nm Maximální výkon asynchronního motoru: 16 kW Maximální točivý moment asynchronního motoru: 110 Nm Převodový poměr převodovky: 5,857.
Ekonomické parametry
Optimalizace hnacího ústrojí elektrických vozidel pro snížení nákladů na provoz elektrických vozidel a spotřeby elektrické energie..
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/