Experimental study of electric vehicle gearbox efficiency
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F18%3A00005572" target="_blank" >RIV/46747885:24210/18:00005572 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2018/93/matecconf_bultrans2018_02004/matecconf_bultrans2018_02004.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2018/93/matecconf_bultrans2018_02004/matecconf_bultrans2018_02004.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201823402004" target="_blank" >10.1051/matecconf/201823402004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental study of electric vehicle gearbox efficiency
Popis výsledku v původním jazyce
© 2018 The Authors, published by EDP Sciences. This paper presents an experimental analysis of the overall efficiency of the gearbox for an electric vehicle with a Dual Motor Drive System (DMDS) propulsion system. The efficiency was measured in the powertrain testbed where the gearbox was placed between two dynamometers. The main aim of the experiment was to get relevant values of an overall efficiency as a function of input speed and torque. All these measured values of the gearbox efficiency are included in graphs and efficiency maps. Tests were run with two different amounts of oil charge. The experiment confirmed the expected high values of the overall mechanical gearbox efficiency. The results can be used further for advanced simulations and other electric vehicle experiments.
Název v anglickém jazyce
Experimental study of electric vehicle gearbox efficiency
Popis výsledku anglicky
© 2018 The Authors, published by EDP Sciences. This paper presents an experimental analysis of the overall efficiency of the gearbox for an electric vehicle with a Dual Motor Drive System (DMDS) propulsion system. The efficiency was measured in the powertrain testbed where the gearbox was placed between two dynamometers. The main aim of the experiment was to get relevant values of an overall efficiency as a function of input speed and torque. All these measured values of the gearbox efficiency are included in graphs and efficiency maps. Tests were run with two different amounts of oil charge. The experiment confirmed the expected high values of the overall mechanical gearbox efficiency. The results can be used further for advanced simulations and other electric vehicle experiments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
—
Místo konání akce
Sozopol, Bulharsko
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—