Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proposal to Improve Powertrain Efficiency by Using a Multi-Stage Gearbox

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F18%3A00005592" target="_blank" >RIV/46747885:24210/18:00005592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Proposal to Improve Powertrain Efficiency by Using a Multi-Stage Gearbox

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article compares the two types of gearbox designs for an electric car using simulations performed in Ricardo Ignite. The experimental car is being developed at the Technical University of Liberec, and it serves as an open platform for testing and developing new components. The simulation focuses primarily on changing the overall efficiency of the vehicle – its overall range with the new two-stage manual gearbox compared with the current single-stage gearbox. In the simulation, the vehicle will be moving along a horizontal straight trajectory, the speed profile of which is defined by NEDC and WLTP cycles. This article describes the properties of selected types of drivetrain layouts, the existing design and the proposed new concept of the drivetrain layout.

  • Název v anglickém jazyce

    Proposal to Improve Powertrain Efficiency by Using a Multi-Stage Gearbox

  • Popis výsledku anglicky

    This article compares the two types of gearbox designs for an electric car using simulations performed in Ricardo Ignite. The experimental car is being developed at the Technical University of Liberec, and it serves as an open platform for testing and developing new components. The simulation focuses primarily on changing the overall efficiency of the vehicle – its overall range with the new two-stage manual gearbox compared with the current single-stage gearbox. In the simulation, the vehicle will be moving along a horizontal straight trajectory, the speed profile of which is defined by NEDC and WLTP cycles. This article describes the properties of selected types of drivetrain layouts, the existing design and the proposed new concept of the drivetrain layout.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů