Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové zkušební zařízení pro vstřikovače pro systémy Common Rail

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F17%3A00004266" target="_blank" >RIV/46747885:24210/17:00004266 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24620/17:00004266

  • Výsledek na webu

    <a href="http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/" target="_blank" >http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové zkušební zařízení pro vstřikovače pro systémy Common Rail

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nové zkušební zařízení umožňuje simulace a výzkum kompletní palivové soustavy Common Rail -Motorpal určené pro 4- válcové motory. Zařízení umožňuje měření dynamiky tlakových změn paliva ve všech částech soustavy vyvolaných pulzacemi vysokotlakého čerpadla a postupnými aktivacemi všech vysokotlakých injektorů. Zařízení umožňuje měřit současně průběh zdvihu kotvy elektromagnetu a průběhu proudu pro aktivaci elektromagnetu vysokotlakého injektoru paliva. Dále umožňuje měřit průběh krouticího momentu v náhonu vysokotlakého čerpadla paliva. Zařízení slouží pro komplexní výzkum a vývoj palivových soustav Common Rail aplikovaných u moderních vznětových motorů s vyššími technickoekonomickými parametry a nízkými emisemi.

  • Název v anglickém jazyce

    New testing equipment for injectors for Common Rail systems

  • Popis výsledku anglicky

    The new testing equipment facilitates simulations and research of the complete Common Rail fuel system by Motorpal designed for 4-cylinder engines. The equipment measures the dynamics of fuel pressure changes in all parts of the system caused by pulsations of the high-pressure pump and successive activation of all of the high-pressure injectors. The equipment is able to simultaneously measure the progress of the electromagnet anchor stroke and current flow for activation of the high-pressure fuel injector electromagnet. The equipment further measures the development of torque in the high-pressure fuel pump drive. The equipment is designed for complex research and development of the Common Rail fuel systems used in modern diesel engines with higher technical and economic parameters and low emissions.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Zařízení pro vstřikovače CR (WP09V010)

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Využitím tohoto zkušebního zařízení lze získat informace vhodné pro optimalizaci průběhu výstřiku paliva pomocí konstrukčních úprav regulačních prvků, použité výrobní technologie jednotlivých částí celého vysokotlakého vstřikovacího systému Common Rail (injektorů, railu a čerpadla) do maximálního tlaku 300 MPa a max. amplitud krouticího momentu &plusmn;200 Nm. Zařízení bylo testováno s kompletním vysokotlakým systémem MOTORPAL včetně jeho řízení EŘJ. Zařízení se skládá z částí:  Asynchronní střídavý elektromotor Siemens 97 Nm/1475 rpm (75 Nm/1800 rpm).  Snímač krouticího momentu Hottinger (HBM), Mt &plusmn;200 Nm (1024 dílků).  6 vysokotlakých (3000 bar) sensorů Kistler 4618A20 s převodníky.  2 indukční kleště Kistler 2105A10 včetně zesilovačů.  Vysokotlaké čerpadlo Motorpal vč. držáku.  Vstřikovací souprava Common Rail včetně injektorů a potrubí.  Měnič frekvence Siemens 15 kW (0-550Hz) pro řízení elektromotoru, včetně rozvaděče.  Rozvodná skříň včetně řízení ECU Motorpal, včetně řídícího SW.  Nádrž na palivo.  Olejový okruh pro mazání vysokotlakého čerpadla.  Indimetr AVL 619 a SW AVL Concerto 4.6. Zařízení bylo vyrobeno v jednom provedení a je umístěno v oddělení vozidel a motorů, Ústavu pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace, Bendlova 1407/7, 461 17 Liberec. Licenční smlouva nebyla uzavřena. Kontaktní osoba Pavel Brabec (pavel.brabec@tul.cz)..

  • Ekonomické parametry

    Využití zkušebního zařízení umožní dosáhnout výrazných úspor při výzkumu a vývoji vstřikovacích systémů Common Rail z hlediska snížení počtu náročných experimentů a dlouhodobých zkoušek na reálných víceválcových spalovacích motorech. Předpokládá se komerční využití pro výzkum a vývoj zcela nových vysokotlakých vstřikovačů a pro testování funkce při odlišných vlastnostech paliva..

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    46747885

  • Název vlastníka

    Technická univerzita v Liberci

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/