Nové zkušební zařízení pro vstřikovače pro systémy Common Rail
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F17%3A00004266" target="_blank" >RIV/46747885:24210/17:00004266 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/17:00004266
Výsledek na webu
<a href="http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/" target="_blank" >http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nové zkušební zařízení pro vstřikovače pro systémy Common Rail
Popis výsledku v původním jazyce
Nové zkušební zařízení umožňuje simulace a výzkum kompletní palivové soustavy Common Rail -Motorpal určené pro 4- válcové motory. Zařízení umožňuje měření dynamiky tlakových změn paliva ve všech částech soustavy vyvolaných pulzacemi vysokotlakého čerpadla a postupnými aktivacemi všech vysokotlakých injektorů. Zařízení umožňuje měřit současně průběh zdvihu kotvy elektromagnetu a průběhu proudu pro aktivaci elektromagnetu vysokotlakého injektoru paliva. Dále umožňuje měřit průběh krouticího momentu v náhonu vysokotlakého čerpadla paliva. Zařízení slouží pro komplexní výzkum a vývoj palivových soustav Common Rail aplikovaných u moderních vznětových motorů s vyššími technickoekonomickými parametry a nízkými emisemi.
Název v anglickém jazyce
New testing equipment for injectors for Common Rail systems
Popis výsledku anglicky
The new testing equipment facilitates simulations and research of the complete Common Rail fuel system by Motorpal designed for 4-cylinder engines. The equipment measures the dynamics of fuel pressure changes in all parts of the system caused by pulsations of the high-pressure pump and successive activation of all of the high-pressure injectors. The equipment is able to simultaneously measure the progress of the electromagnet anchor stroke and current flow for activation of the high-pressure fuel injector electromagnet. The equipment further measures the development of torque in the high-pressure fuel pump drive. The equipment is designed for complex research and development of the Common Rail fuel systems used in modern diesel engines with higher technical and economic parameters and low emissions.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Zařízení pro vstřikovače CR (WP09V010)
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Využitím tohoto zkušebního zařízení lze získat informace vhodné pro optimalizaci průběhu výstřiku paliva pomocí konstrukčních úprav regulačních prvků, použité výrobní technologie jednotlivých částí celého vysokotlakého vstřikovacího systému Common Rail (injektorů, railu a čerpadla) do maximálního tlaku 300 MPa a max. amplitud krouticího momentu ±200 Nm. Zařízení bylo testováno s kompletním vysokotlakým systémem MOTORPAL včetně jeho řízení EŘJ. Zařízení se skládá z částí: Asynchronní střídavý elektromotor Siemens 97 Nm/1475 rpm (75 Nm/1800 rpm). Snímač krouticího momentu Hottinger (HBM), Mt ±200 Nm (1024 dílků). 6 vysokotlakých (3000 bar) sensorů Kistler 4618A20 s převodníky. 2 indukční kleště Kistler 2105A10 včetně zesilovačů. Vysokotlaké čerpadlo Motorpal vč. držáku. Vstřikovací souprava Common Rail včetně injektorů a potrubí. Měnič frekvence Siemens 15 kW (0-550Hz) pro řízení elektromotoru, včetně rozvaděče. Rozvodná skříň včetně řízení ECU Motorpal, včetně řídícího SW. Nádrž na palivo. Olejový okruh pro mazání vysokotlakého čerpadla. Indimetr AVL 619 a SW AVL Concerto 4.6. Zařízení bylo vyrobeno v jednom provedení a je umístěno v oddělení vozidel a motorů, Ústavu pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace, Bendlova 1407/7, 461 17 Liberec. Licenční smlouva nebyla uzavřena. Kontaktní osoba Pavel Brabec (pavel.brabec@tul.cz)..
Ekonomické parametry
Využití zkušebního zařízení umožní dosáhnout výrazných úspor při výzkumu a vývoji vstřikovacích systémů Common Rail z hlediska snížení počtu náročných experimentů a dlouhodobých zkoušek na reálných víceválcových spalovacích motorech. Předpokládá se komerční využití pro výzkum a vývoj zcela nových vysokotlakých vstřikovačů a pro testování funkce při odlišných vlastnostech paliva..
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
46747885
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://old.kvm.tul.cz/funkcni_vzorky/