Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Hydrodynamic Model of a Common Rail Injector with Fuel Leakage Prediction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320332" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320332 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/CRI_EFS_model_v01.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/CRI_EFS_model_v01.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Hydrodynamic Model of a Common Rail Injector with Fuel Leakage Prediction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A hydrodynamic model of a Common Rail injector by Bosch has been developed in the simulation tool GT-Fuel v.2017 by Gamma Technologies. The mathematical model corresponds to the setup of the Common Rail injector and high pressure circuit of the Common Rail injection system as installed on a test bench in the FIE Lab VTP Roztoky. Due to the changes in the main components of the simulation environment GT-Fuel, the model was developed from scratch. The model features the following main components: 1D or 0D hydrodynamic models of all the main hydraulic parts of the CR injector, mechanical models of the injector moving parts (needle, control piston, etc.), simplified model of the solenoid-actuated control valve, hydraulic models for fuel leakage trough needle and control valve guide including the prediction of the clearance between deforming solid parts based on the instantaneous acting pressure and basic models of the high-pressure lines, rail and high-pressure pump.

  • Název v anglickém jazyce

    A Hydrodynamic Model of a Common Rail Injector with Fuel Leakage Prediction

  • Popis výsledku anglicky

    A hydrodynamic model of a Common Rail injector by Bosch has been developed in the simulation tool GT-Fuel v.2017 by Gamma Technologies. The mathematical model corresponds to the setup of the Common Rail injector and high pressure circuit of the Common Rail injection system as installed on a test bench in the FIE Lab VTP Roztoky. Due to the changes in the main components of the simulation environment GT-Fuel, the model was developed from scratch. The model features the following main components: 1D or 0D hydrodynamic models of all the main hydraulic parts of the CR injector, mechanical models of the injector moving parts (needle, control piston, etc.), simplified model of the solenoid-actuated control valve, hydraulic models for fuel leakage trough needle and control valve guide including the prediction of the clearance between deforming solid parts based on the instantaneous acting pressure and basic models of the high-pressure lines, rail and high-pressure pump.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    CRI_EFS_model_v01

  • Technické parametry

    Model pro běh vyžaduje programové prostředí GT-Suite, Gamma Technologies včetně komponenty GT-Fuel verze v.2017. Model je kompatibilní s operačními systémy Windows and Linux.

  • Ekonomické parametry

    Model umožňuje matematické simulace funkce vstřikovače Common Rail a dalších komponent vstřikovacího zařízení, což může ve výsledku vést k redukci nákladů na experimentální ověřování a optimalizaci funkce vstřikovacího zařízení.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka