A Hydrodynamic Model of a Common Rail Injector with Fuel Leakage Prediction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320332" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320332 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/CRI_EFS_model_v01.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2017/CRI_EFS_model_v01.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Hydrodynamic Model of a Common Rail Injector with Fuel Leakage Prediction
Popis výsledku v původním jazyce
A hydrodynamic model of a Common Rail injector by Bosch has been developed in the simulation tool GT-Fuel v.2017 by Gamma Technologies. The mathematical model corresponds to the setup of the Common Rail injector and high pressure circuit of the Common Rail injection system as installed on a test bench in the FIE Lab VTP Roztoky. Due to the changes in the main components of the simulation environment GT-Fuel, the model was developed from scratch. The model features the following main components: 1D or 0D hydrodynamic models of all the main hydraulic parts of the CR injector, mechanical models of the injector moving parts (needle, control piston, etc.), simplified model of the solenoid-actuated control valve, hydraulic models for fuel leakage trough needle and control valve guide including the prediction of the clearance between deforming solid parts based on the instantaneous acting pressure and basic models of the high-pressure lines, rail and high-pressure pump.
Název v anglickém jazyce
A Hydrodynamic Model of a Common Rail Injector with Fuel Leakage Prediction
Popis výsledku anglicky
A hydrodynamic model of a Common Rail injector by Bosch has been developed in the simulation tool GT-Fuel v.2017 by Gamma Technologies. The mathematical model corresponds to the setup of the Common Rail injector and high pressure circuit of the Common Rail injection system as installed on a test bench in the FIE Lab VTP Roztoky. Due to the changes in the main components of the simulation environment GT-Fuel, the model was developed from scratch. The model features the following main components: 1D or 0D hydrodynamic models of all the main hydraulic parts of the CR injector, mechanical models of the injector moving parts (needle, control piston, etc.), simplified model of the solenoid-actuated control valve, hydraulic models for fuel leakage trough needle and control valve guide including the prediction of the clearance between deforming solid parts based on the instantaneous acting pressure and basic models of the high-pressure lines, rail and high-pressure pump.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
CRI_EFS_model_v01
Technické parametry
Model pro běh vyžaduje programové prostředí GT-Suite, Gamma Technologies včetně komponenty GT-Fuel verze v.2017. Model je kompatibilní s operačními systémy Windows and Linux.
Ekonomické parametry
Model umožňuje matematické simulace funkce vstřikovače Common Rail a dalších komponent vstřikovacího zařízení, což může ve výsledku vést k redukci nákladů na experimentální ověřování a optimalizaci funkce vstřikovacího zařízení.
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka