Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring Mechanical Losses of Piston Combustion Engine by Spinning at Various Working Pressures in Engine Cylinders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F19%3A00006727" target="_blank" >RIV/46747885:24210/19:00006727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.m2d2019.com/" target="_blank" >https://www.m2d2019.com/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring Mechanical Losses of Piston Combustion Engine by Spinning at Various Working Pressures in Engine Cylinders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work deals with the measurement of mechanical losses by spinning on a test station. It is the current widely used procedure for detecting the effect of various measures to reduce mechanical losses in the piston combustion engine. From the point of view of mechanical losses on the piston group, these measurements show, as the main deficiency, a greater difference between cylinder pressure at engine spinning and cylinder pressure in standard engine operation (i.e. combustion of the mixture). A new way of measuring passive resistances by spinning on a test station in the laboratory of the Department of Vehicles and Engines (DVE), Technical University of Liberec (TUL) eliminates the above-mentioned deficiency for the most part by the fact that even when spinning it is possible to increase the pressure in the cylinder by means of a proportional pressure valve on the values common during normal operation of the engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring Mechanical Losses of Piston Combustion Engine by Spinning at Various Working Pressures in Engine Cylinders

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with the measurement of mechanical losses by spinning on a test station. It is the current widely used procedure for detecting the effect of various measures to reduce mechanical losses in the piston combustion engine. From the point of view of mechanical losses on the piston group, these measurements show, as the main deficiency, a greater difference between cylinder pressure at engine spinning and cylinder pressure in standard engine operation (i.e. combustion of the mixture). A new way of measuring passive resistances by spinning on a test station in the laboratory of the Department of Vehicles and Engines (DVE), Technical University of Liberec (TUL) eliminates the above-mentioned deficiency for the most part by the fact that even when spinning it is possible to increase the pressure in the cylinder by means of a proportional pressure valve on the values common during normal operation of the engine.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů