Zařízení pro testování magnetických hřídelových spojek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F19%3A00007097" target="_blank" >RIV/46747885:24210/19:00007097 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24210/20:00008075
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zařízení pro testování magnetických hřídelových spojek
Popis výsledku v původním jazyce
Jedná se o zařízení pro ověření dynamického chování magnetických prvků. Zařízení využívá rotační servomotor jako zdroj řízeného rotačního pohybu, na jehož hřídel je připevněna magnetická hřídelová spojka. V definované vzdálenosti od mg. spojky je umístěna druhá polovina spojky, uložená na hřídeli připojené k inkrementálními čidlu. Zařízení slouží pro ověření tuhosti (zkrutu) mg. hřídelové spojky v důsledku dynamického zatěžování při cyklickém reverzním pohybu. Rozdíl signálů natočení na IRC a hnacího servomotoru popisuje vlastnosti magnetické hřídelové spojky. Tyto vlastnosti mohou být na zařízení prověřovány v přímé či kolmé poloze, dále je možné simulovat vliv prostředí vkládáním stěn z různých materiálů do prostorou mezi spojky. Předpokladem je, že IRC bude nahrazeno druhým servomotorem, který bude plnit funkci momentové brzdy s možností elektronické změny momentu, či dynamické zátěže.
Název v anglickém jazyce
Equipment for testing magnetic shaft couplings
Popis výsledku anglicky
It is a device for verification of dynamic behavior of magnetic elements. The device uses a rotary servomotor as a source of controlled rotary motion, whose shaft and magnetic shaft coupling is attached. At the defined distance from the first magentic coupling the second half of the coupling is located on the shaft connected to the incremental sensors. The device serves to verify the stiffness (torsion) of magnetic shaft couplings due to dynamic loading during cyclic reverse movement. The difference between the rotation signals on the IRC and the drive servomotor describes the characteristics of the magnetic shaft coupling. These characteristics can be tested on the device in a straight or perpendicular position, it is also possible to simulate the influence of the environment by inserting walls of different materials into the space between the couplings. The prerequisite is that the IRC will be replaced by a second servomotor, which will perform the function of a torque brake with the possibility of electronic torque or dynamic load.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
ZMS_v1
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Magnetické hřídelové spojky typu: PMK 20 – PMK 110, Max. moment na vstupu: 2,8 Nm, Max. otáčky motoru: 5000 ot/s., Vzdálenost mezi spojkami: 0÷200 mm. Licenční smlouva nebyla uzavřena. Kontaktní osoba Jan Valtera (jan.valtera@tul.cz). Technická univerzita v Liberci, Studentská 1402/2, 461 17 Liberec, IČO 46747885, Ing. Jan Valtera, Ph.D., tel.: 737 820 865.
Ekonomické parametry
Experimentální ověření chování magnetických hřídelových spojek při dynamické zátěži..
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
46747885
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—