Model komplexního diagnostického zařízení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F19%3A00007110" target="_blank" >RIV/46747885:24210/19:00007110 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/19:00007110
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model komplexního diagnostického zařízení
Popis výsledku v původním jazyce
Model komplexního diagnostického zařízení pro měření rozchodu tramvajových kolejí pod reálným zatížením. Ústřední část modelu komplexního diagnostického zařízení tvoří dvojice odměřovacích zařízení, které se umísťují nad kolejnice. Podoba odměřovacího zařízení pro levou a pravou stranu podvozku tramvaje je zrcadlová. Každé odměřovací zařízení je tvořeno především polohovatelnými komponenty v podobě kamery s objektivem a laseru. Dále je odměřovací zařízení vybaveno sadou laserů na odměřování vzdálenosti, sloužící ke kalibraci polohy zařízení. Komplexní diagnostické zařízení dále tvoří lokalizační systém GPS, který poskytuje aktuální polohu. Zpracování získaných kamerových obrazů a jejich následné vyhodnocení za účelem výpočtu rozchodu kolejí a jeho spřažení s GPS souřadnicí je zajištěno příslušným specifickým software.
Název v anglickém jazyce
Model of complex diagnostic device
Popis výsledku anglicky
Model of complex diagnostic device for measuring track gauge of tram tracks under real load. The central part of the complex diagnostic device model consists of pairs of measuring devices, which are placed above the rails. The design of the measuring device for the left and right sides of the tram chassis is mirrored. Each measuring device consists mainly of adjustable components in the form of a camera with a lens and a laser. In addition, the measuring device is equipped with a set of distance measuring lasers to calibrate the position of the device. Furthermore, the complex diagnostic device is a GPS positioning system that provides a current coordinates. The processing of acquired camera images and their subsequent evaluation for the purpose of calculating the track gauge and its coupling with the GPS coordinate is provided by the respective specific software.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH03010459" target="_blank" >TH03010459: Provozní diagnostika profilu a rozchodu tramvajových kolejí pod zatížením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
LEP_2019_GB_1
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Hlavními komponenty jsou: 1. polohově nastavitelná kamera Basler piA2400-17mg, rozlišení 5 MPix, snímkovací frekcence 17 fps, spolu s objektivem Kowa. 2. Polohově nastavitelný liniový laser Sting Ray. 3. Laserový měřák vzdálenosti (3 ks). Maximální zástavbové rozměry (VxŠxD): 140x106x400 mm. Celková hmotnost zařízení cca 8 kg..
Ekonomické parametry
Výsledek slouží k ověření funkčnosti navrženého komplexního systému a bude tvořit základ pro finální prototypové řešení. Hlavní uživatel bude Technická univerzita v Liberci v kooperaci s Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou. Finální řešení bude potenciálním zájemcům prezentováno prostřednictvím Sdružení dopravních podniků ČR..
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
46747885
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—