The Gearing Temperature Shock Oscillation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00007150" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00007150 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/20:00007150
Výsledek na webu
<a href="https://www.springer.com/gp/book/9783030331450" target="_blank" >https://www.springer.com/gp/book/9783030331450</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-33146-7_13" target="_blank" >10.1007/978-3-030-33146-7_13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Gearing Temperature Shock Oscillation
Popis výsledku v původním jazyce
The article describes the temperature oscillation caused by shock mechanical parameters changing. The special effort on the heating curve parameters is put. The shock changes of the mechanical parameters (change of floating power) causes the extremely fast temperatures changes ongoing on the teeth flanks. The gear oil can be damaged during this processes. The lubrication parameters are changing and mechanical failures can be caused too. The automobile MQ100 gearbox for the measurements was used. The unique equipment for the temperature measurement was applied. The special stand for the operation of the gearbox was used. The gearbox operation condition was similar as in passenger car operation, without other heat sources (as a combustion engine) only. This short article describes the automobile gearbox final drive pinion teeth temperature measurements during the shock power float parameters changing. The aim of the article is description the tooth heating curve parameters. The goal is the maximal temperature gradient computing.
Název v anglickém jazyce
The Gearing Temperature Shock Oscillation
Popis výsledku anglicky
The article describes the temperature oscillation caused by shock mechanical parameters changing. The special effort on the heating curve parameters is put. The shock changes of the mechanical parameters (change of floating power) causes the extremely fast temperatures changes ongoing on the teeth flanks. The gear oil can be damaged during this processes. The lubrication parameters are changing and mechanical failures can be caused too. The automobile MQ100 gearbox for the measurements was used. The unique equipment for the temperature measurement was applied. The special stand for the operation of the gearbox was used. The gearbox operation condition was similar as in passenger car operation, without other heat sources (as a combustion engine) only. This short article describes the automobile gearbox final drive pinion teeth temperature measurements during the shock power float parameters changing. The aim of the article is description the tooth heating curve parameters. The goal is the maximal temperature gradient computing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Mechanical Engineering, Current Methods of Construction Design
ISBN
978-303033145-0
ISSN
21954356
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
113-119
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Springer Nature Switzerland AG
Místo konání akce
Demänovská Dolina; Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—