Comparison of different interlining materials of car seat cover under repeated loadings
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00008052" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00008052 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24410/20:00008052
Výsledek na webu
<a href="http://www.revistaindustriatextila.ro/202003.html" target="_blank" >http://www.revistaindustriatextila.ro/202003.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.35530/IT.071.03.1704" target="_blank" >10.35530/IT.071.03.1704</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of different interlining materials of car seat cover under repeated loadings
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, four most commonly used interlining materials (3D spacer fabric, non-woven felt, reticulated foam, and classic Poly-Urethane foam) are tested for comfort and durability. All four layers are tested initially for the air and moisture permeability, then for water vapour permeability under loading and finally tested for compressibility and durability. The repeated loading equivalent to real human pressure was inserted on the samples for 40,000 times to analyse the effect of repeated compression on the interlining materials. This research work gives a very in-depth knowledge of performance of car seat interlining material related to thermophysiological comfort and durability/lifetime.
Název v anglickém jazyce
Comparison of different interlining materials of car seat cover under repeated loadings
Popis výsledku anglicky
In this article, four most commonly used interlining materials (3D spacer fabric, non-woven felt, reticulated foam, and classic Poly-Urethane foam) are tested for comfort and durability. All four layers are tested initially for the air and moisture permeability, then for water vapour permeability under loading and finally tested for compressibility and durability. The repeated loading equivalent to real human pressure was inserted on the samples for 40,000 times to analyse the effect of repeated compression on the interlining materials. This research work gives a very in-depth knowledge of performance of car seat interlining material related to thermophysiological comfort and durability/lifetime.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Industria Textila
ISSN
1222-5347
e-ISSN
—
Svazek periodika
71
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
199-203
Kód UT WoS článku
000573641300001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85093904660