Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXPERIMENTAL AND THEORETICAL ANALYSIS OF CAR SEAT’S COMFORT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24410%2F19%3A00007045" target="_blank" >RIV/46747885:24410/19:00007045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eng.tekstilsempozyumu.org/" target="_blank" >http://www.eng.tekstilsempozyumu.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXPERIMENTAL AND THEORETICAL ANALYSIS OF CAR SEAT’S COMFORT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Comfort of car seats is important issue and needs a very detailed experimental methodology to test and analyse. The factors like moisture transport and air permeability are always complicated to measure as the material is made of multiple layers which are also compressible. In this research Poly Urethane foam with multiple design structure are used to measure air permeability experimentally and then later on predicted theoretically. The material is considered under load and without load to give the real time performance of the Poly Urethane foam used in the car seats.

  • Název v anglickém jazyce

    EXPERIMENTAL AND THEORETICAL ANALYSIS OF CAR SEAT’S COMFORT

  • Popis výsledku anglicky

    Comfort of car seats is important issue and needs a very detailed experimental methodology to test and analyse. The factors like moisture transport and air permeability are always complicated to measure as the material is made of multiple layers which are also compressible. In this research Poly Urethane foam with multiple design structure are used to measure air permeability experimentally and then later on predicted theoretically. The material is considered under load and without load to give the real time performance of the Poly Urethane foam used in the car seats.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20503 - Textiles; including synthetic dyes, colours, fibres (nanoscale materials to be 2.10; biomaterials to be 2.9)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000843" target="_blank" >EF16_019/0000843: Hybridní materiály pro hierarchické struktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů