ANALYSING THEORETICALLY THE AIR FLOW THROUGH CAR SEAT FOAM MATERIAL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F17%3AN0000018" target="_blank" >RIV/46709002:_____/17:N0000018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ANALYSING THEORETICALLY THE AIR FLOW THROUGH CAR SEAT FOAM MATERIAL
Popis výsledku v původním jazyce
Comfort of car seats is very important property for cars. Air permeability is directly related to the breath ability and comfort of car seats. In this research car seat Poly Urethane (PU) foam with different holes are tested for the air permeability and numerically simulated to predict the flow of air through thick foams. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. But simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogeneous geometry with “averaged” permeability parameters. evaluated from measured values. The coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1-5%. But it is not possible to get any details of flow in foam volume.
Název v anglickém jazyce
ANALYSING THEORETICALLY THE AIR FLOW THROUGH CAR SEAT FOAM MATERIAL
Popis výsledku anglicky
Comfort of car seats is very important property for cars. Air permeability is directly related to the breath ability and comfort of car seats. In this research car seat Poly Urethane (PU) foam with different holes are tested for the air permeability and numerically simulated to predict the flow of air through thick foams. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. But simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogeneous geometry with “averaged” permeability parameters. evaluated from measured values. The coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1-5%. But it is not possible to get any details of flow in foam volume.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1213" target="_blank" >LO1213: Excelentní Strojírenský Výzkum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IITAS
ISBN
978-605-338-220-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
—
Místo vydání
Turkey
Místo konání akce
Turkey
Datum konání akce
1. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—