Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSING THEORETICALLY THE AIR FLOW THROUGH CAR SEAT FOAM MATERIAL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F17%3AN0000018" target="_blank" >RIV/46709002:_____/17:N0000018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSING THEORETICALLY THE AIR FLOW THROUGH CAR SEAT FOAM MATERIAL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Comfort of car seats is very important property for cars. Air permeability is directly related to the breath ability and comfort of car seats. In this research car seat Poly Urethane (PU) foam with different holes are tested for the air permeability and numerically simulated to predict the flow of air through thick foams. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. But simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogeneous geometry with “averaged” permeability parameters. evaluated from measured values. The coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1-5%. But it is not possible to get any details of flow in foam volume.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSING THEORETICALLY THE AIR FLOW THROUGH CAR SEAT FOAM MATERIAL

  • Popis výsledku anglicky

    Comfort of car seats is very important property for cars. Air permeability is directly related to the breath ability and comfort of car seats. In this research car seat Poly Urethane (PU) foam with different holes are tested for the air permeability and numerically simulated to predict the flow of air through thick foams. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. But simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogeneous geometry with “averaged” permeability parameters. evaluated from measured values. The coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1-5%. But it is not possible to get any details of flow in foam volume.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1213" target="_blank" >LO1213: Excelentní Strojírenský Výzkum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IITAS

  • ISBN

    978-605-338-220-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

  • Místo vydání

    Turkey

  • Místo konání akce

    Turkey

  • Datum konání akce

    1. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku