Air Permeability of Thick Foams: Flow Numerical Simulations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F18%3AN0000021" target="_blank" >RIV/46709002:_____/18:N0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21013/jte.v10.n3.p2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21013/jte.v10.n3.p2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21013/jte.v10.n3.p2" target="_blank" >10.21013/jte.v10.n3.p2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Air Permeability of Thick Foams: Flow Numerical Simulations
Popis výsledku v původním jazyce
From measured data are determined permeability parameters of thick perforated foam samples, used as car seats cushions. Parameters are used for numerical flow simulations in foam samples. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. However, simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogenous geometry with “averaged” permeability parameters, evaluated from measured values, the coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1-5%. However, it is not possible to get any details of flow in foam volume. Using inlet layer, the flow is decreasing, first in perforations and the ratio between perforation and foam flows is more balanced.
Název v anglickém jazyce
Air Permeability of Thick Foams: Flow Numerical Simulations
Popis výsledku anglicky
From measured data are determined permeability parameters of thick perforated foam samples, used as car seats cushions. Parameters are used for numerical flow simulations in foam samples. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. However, simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogenous geometry with “averaged” permeability parameters, evaluated from measured values, the coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1-5%. However, it is not possible to get any details of flow in foam volume. Using inlet layer, the flow is decreasing, first in perforations and the ratio between perforation and foam flows is more balanced.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1213" target="_blank" >LO1213: Excelentní Strojírenský Výzkum</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IRA-International Journal of Technology & Engineering
ISSN
2455-4480
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
IN - Indická republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
41-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—