Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Air Permeability of Thick Foams: Flow Numerical Simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F18%3AN0000021" target="_blank" >RIV/46709002:_____/18:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21013/jte.v10.n3.p2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21013/jte.v10.n3.p2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21013/jte.v10.n3.p2" target="_blank" >10.21013/jte.v10.n3.p2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Air Permeability of Thick Foams: Flow Numerical Simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    From measured data are determined permeability parameters of thick perforated foam samples, used as car seats cushions. Parameters are used for numerical flow simulations in foam samples. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. However, simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogenous geometry with “averaged” permeability parameters, evaluated from measured values, the coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1-5%. However, it is not possible to get any details of flow in foam volume. Using inlet layer, the flow is decreasing, first in perforations and the ratio between perforation and foam flows is more balanced.

  • Název v anglickém jazyce

    Air Permeability of Thick Foams: Flow Numerical Simulations

  • Popis výsledku anglicky

    From measured data are determined permeability parameters of thick perforated foam samples, used as car seats cushions. Parameters are used for numerical flow simulations in foam samples. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. However, simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogenous geometry with “averaged” permeability parameters, evaluated from measured values, the coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1-5%. However, it is not possible to get any details of flow in foam volume. Using inlet layer, the flow is decreasing, first in perforations and the ratio between perforation and foam flows is more balanced.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1213" target="_blank" >LO1213: Excelentní Strojírenský Výzkum</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IRA-International Journal of Technology & Engineering

  • ISSN

    2455-4480

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    41-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus