Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Theoretical model: analysing theoretically the air flow through car seat foam material

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46709002%3A_____%2F19%3AN0000060" target="_blank" >RIV/46709002:_____/19:N0000060 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24410/19:00006957

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.revistaindustriatextila.ro/images/2019/4/005%20BUYUK%20Industria%20Textila%2004_2019.pdf" target="_blank" >http://www.revistaindustriatextila.ro/images/2019/4/005%20BUYUK%20Industria%20Textila%2004_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.35530/IT.070.04.1559B" target="_blank" >10.35530/IT.070.04.1559B</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Theoretical model: analysing theoretically the air flow through car seat foam material

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The publications is focused on analysis of the air flow through car seats. Comfort of car seats is very important property for cars. Air permeability is directly related to the breath ability and comfort of car seats. In this research car seat Poly Urethane (PU) foam with different holes are tested for the air permeability and numerically simulated to predict the flow of air through thick foams. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. But simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogeneous geometry with “averaged” permeability parameters were evaluated from measured values. The coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1–5%. But it is not possible to get any details of flow in foam volume.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical model: analysing theoretically the air flow through car seat foam material

  • Popis výsledku anglicky

    The publications is focused on analysis of the air flow through car seats. Comfort of car seats is very important property for cars. Air permeability is directly related to the breath ability and comfort of car seats. In this research car seat Poly Urethane (PU) foam with different holes are tested for the air permeability and numerically simulated to predict the flow of air through thick foams. Model of detailed geometry gives good view about detailed flow field (pressure and velocity) in foam volume, influenced by perforations and grooves. But simulated flow is several times different from measured one. The main flow is through perforations (99%) and flow through foam is of two orders lower. Using homogeneous geometry with “averaged” permeability parameters were evaluated from measured values. The coincidence of measured and simulated flow is very good, difference of 1–5%. But it is not possible to get any details of flow in foam volume.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000843" target="_blank" >EF16_019/0000843: Hybridní materiály pro hierarchické struktury</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Industria textila magazine

  • ISSN

    1222-5347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    70

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    324-330

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus