Zařízení pro mechanické odstranění námrazy z trolejového vedení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00010788" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00010788 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0033/uv033684.pdf" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/doc/FullFiles/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0033/uv033684.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zařízení pro mechanické odstranění námrazy z trolejového vedení
Popis výsledku v původním jazyce
Principem zařízení je uplatnění rotačního pohybu válcové nožové hlavy uložené kolmo, event. šikmo na osu trolejového vedení. Otáčením nožové hlavy dochází v místě kontaktu s trolejí k rozrušování námrazy, čímž je zajištěn optimální kontakt se sběrací soustavou trakčního vozidla a minimalizován přechodový odpor v důsledku přítomnosti ledu. Provoz zařízení je možné realizovat ve dvou režimech. První režim je aktivní, ve kterém je rotační pohyb nožové hlavy zajištěn prostřednictvím pneumatického nebo elektrického pohonu. Druhý režim je odvozen od vlastního pohybu vozidla, kdy je nožová hlava pouze pasivně odvalována po povrchu troleje, ve kterém je v kontaktu. Pohon v aktivní režim provozu lze regulovat a přizpůsobovat otáčky relativní rychlosti vozidla, nebo otáčky zvyšovat, resp. snižovat tak, aby docházelo zároveň k smýkání individuálních břitů nožové hlavy po troleji.
Název v anglickém jazyce
Device for Mechanically De-icing Overhead Contact Lines
Popis výsledku anglicky
The principle of a device is an application of a rotational movement of a cylindrical blade head placed vertically, possibly obliquely to the trolley line axis. The blade head realizes a rotary motion and the icing is removed in the contact point between blades and trolley line. In this way it is secured an optimal electric contact with the collection system of the traction vehicle and a transient resistance due to the presence of ice is minimised. The device can be operated in two modes. The first mode is active, in which the rotary movement of the blade head is ensured by means of a pneumatic or electric drive. The second mode is derived from the vehicle movement, when the blade head is only passively rolled along the trolley line in which it is in the contact. The drive in active operation mode can be regulated and the revolutions adapted to the relative speed of the vehicle, or the revolutions can be increased or reduce, because the individual blades of the blade head can’t slide along the trolley line.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02020252" target="_blank" >TH02020252: Způsob a mobilní zařízení pro odstraňování námrazy z trolejí v městské tramvajové a trolejbusové trakci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
33684
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence