Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Scheme of an Algorithm for a Calculation of a Temperature Rise in the Traction Mains.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86093965" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86093965 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Scheme of an Algorithm for a Calculation of a Temperature Rise in the Traction Mains.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The traction mains comprising a trolley wire and rails are needed for the electric current transmission from feeder stations to collectors of rail vehicles from the beginning of the dependent electric traction. A trolley line, also called a trolley only,is derived from the word trolley - within the meaning of a push-cart. The oldest vehicles drew a cable connected to a trolley behind them, which ensured the contact with the feeder line by travelling over pulleys. In this paper we deal with problems ofthermal dimensioning of the traction mains with regard to the current loading occurring during the railway operation. One of the research tasks has been to design an application in the Borland - Delphi development environment, which can be capable to calculate a temperature rise of individual conductors in a system according to an algorithm. A graphic evaluation of a run time in a segment in proportion to the temperature rise rate has been performed for a trolley wire, which suffers the

  • Název v anglickém jazyce

    A Scheme of an Algorithm for a Calculation of a Temperature Rise in the Traction Mains.

  • Popis výsledku anglicky

    The traction mains comprising a trolley wire and rails are needed for the electric current transmission from feeder stations to collectors of rail vehicles from the beginning of the dependent electric traction. A trolley line, also called a trolley only,is derived from the word trolley - within the meaning of a push-cart. The oldest vehicles drew a cable connected to a trolley behind them, which ensured the contact with the feeder line by travelling over pulleys. In this paper we deal with problems ofthermal dimensioning of the traction mains with regard to the current loading occurring during the railway operation. One of the research tasks has been to design an application in the Borland - Delphi development environment, which can be capable to calculate a temperature rise of individual conductors in a system according to an algorithm. A graphic evaluation of a run time in a segment in proportion to the temperature rise rate has been performed for a trolley wire, which suffers the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings Of The 8th International Scientific Symposium On Electrical Power Engineering (Elektroenergetika 2015)

  • ISBN

    978-80-553-2187-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    523 - 526

  • Název nakladatele

    TECHNICAL UNIV KOSICE, FAC ELECTRICAL ENGRG &amp; INFORMATICS

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Stara Lesna

  • Datum konání akce

    16. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000361561700129