Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MOTORING ENGINE DUTY CYCLE WITH MAXIMUM CYLINDER PRESSURES AS IN REAL ENGINE OPERATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00009928" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00009928 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MOTORING ENGINE DUTY CYCLE WITH MAXIMUM CYLINDER PRESSURES AS IN REAL ENGINE OPERATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The investigation of mechanical losses in ICE by motoring with high working pressures in the cylinders is based on blowing doses of compressed air into the cylinders around BDC by self-acting valves. Meanwhile, the motored internal combustion engine has permanently closed valves (the working cycle is without changing the contents of the cylinders). Experimental research proved the reliable function of self-acting valves, and the measurements provided data on the dependence of mechanical and heat losses in the engine on working pressures in the cylinder. The upcoming exact modelling of the working cycle of a motoring engine without changing the cylinder‘s contents, carried out in the environment of modern simulation tools, requires a high-quality description of the flow properties of the self-acting valve - the presented contribution shows a solution to this problem.

  • Název v anglickém jazyce

    MOTORING ENGINE DUTY CYCLE WITH MAXIMUM CYLINDER PRESSURES AS IN REAL ENGINE OPERATION

  • Popis výsledku anglicky

    The investigation of mechanical losses in ICE by motoring with high working pressures in the cylinders is based on blowing doses of compressed air into the cylinders around BDC by self-acting valves. Meanwhile, the motored internal combustion engine has permanently closed valves (the working cycle is without changing the contents of the cylinders). Experimental research proved the reliable function of self-acting valves, and the measurements provided data on the dependence of mechanical and heat losses in the engine on working pressures in the cylinder. The upcoming exact modelling of the working cycle of a motoring engine without changing the cylinder‘s contents, carried out in the environment of modern simulation tools, requires a high-quality description of the flow properties of the self-acting valve - the presented contribution shows a solution to this problem.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů