Způsob měření mechanických ztrát pístového motoru jeho protáčením a zařízení k provádění tohoto způsobu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F19%3A00007284" target="_blank" >RIV/46747885:24210/19:00007284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsob měření mechanických ztrát pístového motoru jeho protáčením a zařízení k provádění tohoto způsobu
Popis výsledku v původním jazyce
Způsob měření mechanických ztrát v pístovém motoru jeho protáčením na zkušebním stanovišti prostřednictvím snímače točivého momentu a snímačů dalších provozních veličin motoru, například otáček, případně protáčením na speciální zkušební stanici spočívá v tom, že se trvale uzavřou sací a výfukové ventily (41, 42) motoru za současného odpojení jejich ovládání a motor se protáčí, přičemž do jeho válců (2) se v oblasti dolní úvratě přivádí stlačený vzduch, čímž se v nich udržuje tlak odpovídající provozním podmínkám motoru a přitom se měří točivý moment motoru a další provozní veličiny zahrnující otáčky motoru. Zařízení k provádění tohoto způsobu je charakterizováno tím, že do hlavy válců motoru je upevněný multifunkční člen (5) se samočinným jednocestným ventilem (7) s výstupním otvorem (52). Jednocestný ventil (7) je napojený na přívod (71) stlačeného vzduchu přes regulační ventil (9). Multifunkční člen (5) je opatřen otvorem (51) pro tlakový snímač (6) a otvorem (53) pro dekompresní ventil (8), přičemž tyto otvory (51, 52, 53) jsou zaústěny do pracovního prostoru (3) ve válcích (2) motoru.
Název v anglickém jazyce
A method for measuring the mechanical losses of a piston engine by turning it and a device for carrying out this method
Popis výsledku anglicky
A method of measuring mechanical losses in a piston engine by turning it on a test station using a torque transducer and sensors of other motor operating variables, for example RPM. Turning an engine on a special test station can also mean closing up the engine intake and exhaust valves (41, 42) and disconnecting their controls and rotating the engine by pushing compressed air into its cylinders (2) near the bottom dead center, thereby maintaining in pistons pressure corresponding to the engine operating conditions, while measuring the engine torque and other operating variables, including the engine RPM. A device for carrying out this method is characterized by a multifunctional member (5) with a self-acting one-way valve (7) with an outlet opening (52) mounted in the engine cylinder head. The one-way valve (7) is connected to the compressed air supply (71) via a control valve (9). The multifunctional member (5) is fitted with an opening (51) for a pressure sensor (6) and an opening (53) for a decompression valve (8). The openings (51, 52, 53) lead into the working space (3) in the engine pistons (2).
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
307703
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
16. 1. 2019
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence