Zapalovací komůrka pro nepřímý zážeh v plynovém pístovém zážehovém spalovacím motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00332258" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00332258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2018-93&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2018-93&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zapalovací komůrka pro nepřímý zážeh v plynovém pístovém zážehovém spalovacím motoru
Popis výsledku v původním jazyce
Zapalovací komůrka (5, 51, 52, 53, 54) pro nepřímý zážeh v plynovém pístovém zážehovém spalovacím motoru zasahující alespoň čelem do hlavního spalovacího prostoru (3), ve které je uspořádáno jiskřiště (10) zapalovací svíčky (9), přičemž do zapalovací komůrky (5, 51, 52, 53, 54) ústí přívod (8, 81, 82) plynného paliva a její vnitřní prostor (7) je propojen alespoň dvěma komunikačními otvory (11, 111, 12, 121, 122) s hlavním spalovacím prostorem (3) válce motoru. Přitom osa (X2) jedné části komunikačních otvorů (11, 111) svírá s podélnou osou (6) zapalovací komůrky (5, 51, 52, 53, 54) úhel (β2), který je alespoň o 3o větší, než úhel (β1), který svírá osa (X1) druhé části komunikačních otvorů (12, 121, 122) s podélnou osou (6) zapalovací komůrky (5, 51, 52, 53, 54), přičemž přívod (8, 81, 82) plynného paliva ústí do vnitřního prostoru (7) zapalovací komůrky (5, 51, 52, 53, 54) v blízkosti jejího čela protilehlého čelu, které zasahuje do hlavního spalovacího prostoru (3). ### Patent využíván vlastníkem.
Název v anglickém jazyce
An ignition chamber for indirect ignition in a gas spark-ignition internal combustion piston engine
Popis výsledku anglicky
An ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) for indirect ignition in a gas sparkignition internal combustion piston engine projecting at least with its face into a main combustion space (3), in which a spark gap (10) of a spark plug (9) is arranged, whereby gaseous fuel supply duct (8, 81, 82) opens into an ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) in the vicinity of its face opposite the face which projects into the main combustion space (3) and the inner space (7) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) and the main combustion space (3) of the engine cylinder are interconnected by at least two communicating orifices (11, 111, 12, 121, 122). The axis (X2) of one part of the communicating orifices (11, 111) forms an angle (β2) with the longitudinal axis (6) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54), the angle (β2) being at least by 3o greater than the angle (β1), which the axis (X1) of the second part of the communicating orifices (12, 121, 122) forms with the longitudinal axis (6) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54), whereby the gaseous supply duct /8, 81, 82) opens into the inner space (7) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54). ### The patent is exploited by its owner.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
307926
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
17. 7. 2019
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence