Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zážehový plynový spalovací motor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00335762" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00335762 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zážehový plynový spalovací motor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vynález se týká zážehového plynového spalovacího motoru (1), jehož palivový systém obsahuje palivovou nádrž s plynným hlavním palivem a palivovou nádrž s druhým plynným palivem lišícím se od hlavního paliva, přičemž válec (10) motoru obsahuje zapalovací komůrku (18), ve které je uspořádán prostředek k zapálení v ní se nacházejícího plynného paliva, přičemž zapalovací komůrka (18) je propojovacími otvory (20) spojena s hlavním spalovacím prostorem (13), přičemž přívod čistého hlavního paliva je vyústěn do přívodního kanálu (14) před sací ventil (16) válce (10), přičemž spalovací motor je spřažen s řídicí jednotkou motoru ke sledování aktuálního stavu chodu motoru a v závislosti na něm k řízení alespoň palivového systému, systému časování zapalování a výkonu motoru. Palivový systém obsahuje směšovač (6) plynných paliv připojený k přívodu (3) hlavního plynného paliva a k přívodu (4) druhého plynného paliva, přičemž prostředek pro nastavení vzájemného poměru smíšení hlavního paliva a druhého paliva v směšovači (6) je spřažen s řídicí jednotkou motoru, přičemž ze směšovače (6) vystupuje potrubí (61) přívodu vedlejšího paliva do motoru (1), které ústí do spalovací komůrky (18).

  • Název v anglickém jazyce

    SPARK IGNITION INTERNAL COMBUSTION GAS ENGINE

  • Popis výsledku anglicky

    The invention relates to a spark ignition internal combustion gas engine (1), whose fuel system comprises a fuel tank with a main gaseous fuel and a fuel tank with a second gaseous fuel differing from the main fuel, whereby the engine cylinder(10) comprises an ignition chamber (18), in which is arranged a means for igniting the gas fuel located therein, whereby the ignition chamber (18) is connected via the interconnecting holes (20) to the main combustion space (13), whereby the pure main fuel feed opens into a supply duct (14) in front of a suction valve (16) of the cylinder (10), whereby the internal combustion engine is coupled to an engine control unit to monitor the current state of the engine operation and, depending on it, to control at least the fuel system, ignition timing system and the engine performance. The fuel system comprises a gaseous fuel mixer (6) connected to a main gaseous fuel supply (3) of the main gaseous fuel and to a supply (4) of the second gaseous fuel, whereby a means for setting the mutual ratio of the mixing of the main fuel and the second fuel in the mixer (6) is coupled to the engine control unit, whereby from the mixer (6) extends an supply pipe (61) of auxiliary fuel to the engine (1), which opens into the ignition chamber (18).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů