Zážehový plynový spalovací motor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00341155" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00341155 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2017-393&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2017-393&plang=CS</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zážehový plynový spalovací motor
Popis výsledku v původním jazyce
Vynález se týká zážehového plynového spalovacího motoru (1), jehož palivový systém obsahuje palivovou nádrž s plynným hlavním palivem a palivovou nádrž s druhým plynným palivem lišícím se od hlavního paliva, přičemž válec (10) motoru obsahuje zapalovací komůrku (18), ve které je uspořádán prostředek k zapálení v ní se nacházejícího plynného paliva. Zapalovací komůrka (18) je propojovacími otvory (20) spojena s hlavním spalovacím prostorem (13), přičemž přívod čistého hlavního paliva je vyústěn do přívodního kanálu (14) před sací ventil (16) válce (10). Spalovací motor je spřažen s řídicí jednotkou motoru ke sledování aktuálního stavu chodu motoru a v závislosti na něm k řízení alespoň palivového systému, systému časování zapalování a výkonu motoru. Palivový systém obsahuje směšovač (6) plynných paliv připojený k přívodu (3) hlavního plynného paliva a k přívodu (4) druhého plynného paliva, přičemž prostředek pro nastavení vzájemného poměru smíšení hlavního paliva a druhého paliva v směšovači (6) je spřažen s řídicí jednotkou motoru. Ze směšovače (6) vystupuje potrubí (61) přívodu vedlejšího paliva do motoru (1), které ústí do spalovací komůrky (18). ### Patent využíván vlastníkem.
Název v anglickém jazyce
Spark ignition gas combustion engine
Popis výsledku anglicky
he invention is a gasoline internal combustion engine (1), the fuel system of which comprises a fuel tank with a gaseous main fuel and a fuel tank with a second gaseous fuel different from the main fuel, the engine cylinder (10) comprising an ignition chamber (18) in which there is a device for igniting the gaseous fuel . The ignition chamber (18) is connected to the main combustion chamber (13) via the connection openings (20), the clean main fuel inlet leading to the inlet duct (14) upstream of the suction valve (16) of the cylinder (10). The internal combustion engine is coupled to the engine control unit to monitor the current engine operation and, depending on this, to control at least the fuel system, the ignition timing system and the engine power. The fuel system contains a gaseous fuel mixer (6) connected to the main gaseous fuel supply (3) and the second gaseous fuel supply (4), and a device for adjusting the mixture of the main fuel and the second fuel in the mixer (6) coupled to the engine control unit. From the mixer (6), a secondary fuel feed line (61) extends to the engine (1), which flows into the combustion chamber (18). ### The patent is exploited by its owner.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
308272
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
26. 2. 2020
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence