Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zážehový plynový spalovací motor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00341155" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00341155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2017-393&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PT/2017-393&plang=CS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zážehový plynový spalovací motor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vynález se týká zážehového plynového spalovacího motoru (1), jehož palivový systém obsahuje palivovou nádrž s plynným hlavním palivem a palivovou nádrž s druhým plynným palivem lišícím se od hlavního paliva, přičemž válec (10) motoru obsahuje zapalovací komůrku (18), ve které je uspořádán prostředek k zapálení v ní se nacházejícího plynného paliva. Zapalovací komůrka (18) je propojovacími otvory (20) spojena s hlavním spalovacím prostorem (13), přičemž přívod čistého hlavního paliva je vyústěn do přívodního kanálu (14) před sací ventil (16) válce (10). Spalovací motor je spřažen s řídicí jednotkou motoru ke sledování aktuálního stavu chodu motoru a v závislosti na něm k řízení alespoň palivového systému, systému časování zapalování a výkonu motoru. Palivový systém obsahuje směšovač (6) plynných paliv připojený k přívodu (3) hlavního plynného paliva a k přívodu (4) druhého plynného paliva, přičemž prostředek pro nastavení vzájemného poměru smíšení hlavního paliva a druhého paliva v směšovači (6) je spřažen s řídicí jednotkou motoru. Ze směšovače (6) vystupuje potrubí (61) přívodu vedlejšího paliva do motoru (1), které ústí do spalovací komůrky (18). ### Patent využíván vlastníkem.

  • Název v anglickém jazyce

    Spark ignition gas combustion engine

  • Popis výsledku anglicky

    he invention is a gasoline internal combustion engine (1), the fuel system of which comprises a fuel tank with a gaseous main fuel and a fuel tank with a second gaseous fuel different from the main fuel, the engine cylinder (10) comprising an ignition chamber (18) in which there is a device for igniting the gaseous fuel . The ignition chamber (18) is connected to the main combustion chamber (13) via the connection openings (20), the clean main fuel inlet leading to the inlet duct (14) upstream of the suction valve (16) of the cylinder (10). The internal combustion engine is coupled to the engine control unit to monitor the current engine operation and, depending on this, to control at least the fuel system, the ignition timing system and the engine power. The fuel system contains a gaseous fuel mixer (6) connected to the main gaseous fuel supply (3) and the second gaseous fuel supply (4), and a device for adjusting the mixture of the main fuel and the second fuel in the mixer (6) coupled to the engine control unit. From the mixer (6), a secondary fuel feed line (61) extends to the engine (1), which flows into the combustion chamber (18). ### The patent is exploited by its owner.

Klasifikace

  • Druh

    P - Patent

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    308272

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

    26. 2. 2020

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence