Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An ignition chamber for indirect ignition in a gas spark-ignition internal combustion piston engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00349106" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00349106 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An ignition chamber for indirect ignition in a gas spark-ignition internal combustion piston engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) for indirect ignition in a gas sparkignition internal combustion piston engine projecting at least with its face into a main combustion space (3), in which a spark gap (10) of a spark plug (9) is arranged, whereby gaseous fuel supply duct (8, 81, 82) opens into an ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) in the vicinity of its face opposite the face which projects into the main combustion space (3) and the inner space (7) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) and the main combustion space (3) of the engine cylinder are interconnected by at least two communicating orifices (11, 111, 12, 121, 122). The axis (X2) of one part of the communicating orifices (11, 111) forms an angle (β2) with the longitudinal axis (6) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54), the angle (β2) being at least by 3o greater than the angle (β1), which the axis (X1) of the second part of the communicating orifices (12, 121, 122) forms with the longitudinal axis (6) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54), whereby the gaseous supply duct /8, 81, 82) opens into the inner space (7) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54).

  • Název v anglickém jazyce

    An ignition chamber for indirect ignition in a gas spark-ignition internal combustion piston engine

  • Popis výsledku anglicky

    An ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) for indirect ignition in a gas sparkignition internal combustion piston engine projecting at least with its face into a main combustion space (3), in which a spark gap (10) of a spark plug (9) is arranged, whereby gaseous fuel supply duct (8, 81, 82) opens into an ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) in the vicinity of its face opposite the face which projects into the main combustion space (3) and the inner space (7) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54) and the main combustion space (3) of the engine cylinder are interconnected by at least two communicating orifices (11, 111, 12, 121, 122). The axis (X2) of one part of the communicating orifices (11, 111) forms an angle (β2) with the longitudinal axis (6) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54), the angle (β2) being at least by 3o greater than the angle (β1), which the axis (X1) of the second part of the communicating orifices (12, 121, 122) forms with the longitudinal axis (6) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54), whereby the gaseous supply duct /8, 81, 82) opens into the inner space (7) of the ignition chamber (5, 51, 52, 53, 54).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů