Numerická simulace vlivu bočního větru působícího na zjednodušený model vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00010033" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00010033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://etul.publi.cz/book/2076-48-mezinarodni-konference-kateder-dopravnich-manipulacnich-stavebnich-a-zemedelskych-stroju" target="_blank" >https://etul.publi.cz/book/2076-48-mezinarodni-konference-kateder-dopravnich-manipulacnich-stavebnich-a-zemedelskych-stroju</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Numerická simulace vlivu bočního větru působícího na zjednodušený model vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Stabilita vozidel při působení bočního větru má zásadní význam pro bezpečnost silničního provozu. V práci je zkoumán vliv úhlu náběhu na velikost výsledných aerodynamických sil působících na zjednodušený model automobilu, tzv. Ahmedovo těleso. Hodnoty jednotlivých aerodynamických parametrů jsou určovány numericky pomocí programu Ansys Fluent. Rychlost větru je 40 m/s a velkost úhlu nabíhajícího proudu se pohybuje mezi 0-90° s rozestupy po pěti stupních.
Název v anglickém jazyce
Numerical Simulation of Crosswind Effect on Ahmed Body
Popis výsledku anglicky
Crosswind stability is a very important question for the safety of vehicles. This study presents simple method of evaluating the crosswind effect on the simplified car model, the Ahmed body. The wind relative yaw angle is between 0-90° and the wind speed is set to 40 m/s. Numerical simulation in Ansys Fluent is applied to predict the aerodynamic behaviour of the model.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů