Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerická simulace vlivu bočního větru působícího na zjednodušený model vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00010033" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00010033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://etul.publi.cz/book/2076-48-mezinarodni-konference-kateder-dopravnich-manipulacnich-stavebnich-a-zemedelskych-stroju" target="_blank" >https://etul.publi.cz/book/2076-48-mezinarodni-konference-kateder-dopravnich-manipulacnich-stavebnich-a-zemedelskych-stroju</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Numerická simulace vlivu bočního větru působícího na zjednodušený model vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stabilita vozidel při působení bočního větru má zásadní význam pro bezpečnost silničního provozu. V práci je zkoumán vliv úhlu náběhu na velikost výsledných aerodynamických sil působících na zjednodušený model automobilu, tzv. Ahmedovo těleso. Hodnoty jednotlivých aerodynamických parametrů jsou určovány numericky pomocí programu Ansys Fluent. Rychlost větru je 40 m/s a velkost úhlu nabíhajícího proudu se pohybuje mezi 0-90° s rozestupy po pěti stupních.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical Simulation of Crosswind Effect on Ahmed Body

  • Popis výsledku anglicky

    Crosswind stability is a very important question for the safety of vehicles. This study presents simple method of evaluating the crosswind effect on the simplified car model, the Ahmed body. The wind relative yaw angle is between 0-90° and the wind speed is set to 40 m/s. Numerical simulation in Ansys Fluent is applied to predict the aerodynamic behaviour of the model.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů