Crosswind Sensitivity of Road Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU116554" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU116554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Crosswind Sensitivity of Road Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes a methodology which is capable of reliable evaluation of road vehicle?s crosswind sensitivity developed in cooperation with Škoda Auto. The work consists of writing the mathematical model of a vehicle which includes aerodynamic loadsand conducting a validation by means of technical experiment as defined by ISO 12021. A sensitivity analysis describing the influence of individual inputs on evaluation criteria of vehicle?s crosswind sensitivity is performed using the model, thereby establishing the overall model error caused by possible inaccuracies of input parameters. At the end, the relationship between discrete pressures on the surface of the vehicle in several aerodynamic configurations and the quantities representing the vehicle?s motion is presented.
Název v anglickém jazyce
Crosswind Sensitivity of Road Vehicles
Popis výsledku anglicky
The paper describes a methodology which is capable of reliable evaluation of road vehicle?s crosswind sensitivity developed in cooperation with Škoda Auto. The work consists of writing the mathematical model of a vehicle which includes aerodynamic loadsand conducting a validation by means of technical experiment as defined by ISO 12021. A sensitivity analysis describing the influence of individual inputs on evaluation criteria of vehicle?s crosswind sensitivity is performed using the model, thereby establishing the overall model error caused by possible inaccuracies of input parameters. At the end, the relationship between discrete pressures on the surface of the vehicle in several aerodynamic configurations and the quantities representing the vehicle?s motion is presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Progress in Vehicle Aerodynamics and Thermal Management
ISBN
978-3-8169-3322-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
214-229
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Stuttgart
Datum konání akce
29. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—