Experimentální vozidlo CW 1.0
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25818" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25818 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Vancura-Experimentalni_vozidlo_CW" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Vancura-Experimentalni_vozidlo_CW</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální vozidlo CW 1.0
Popis výsledku v původním jazyce
Aktivní bezpečnost vozidla je silně ovlivněna chováním vozidla v bočním větru. Experimentální vozidlo je navrženo pro měření aerodynamických účinků vozidla v bočním větru. Automobil Škoda Roomster je osazeno 29 snímači tlaku rozmístěnými na karoserii vozidla. Součástí experimentálního vozidla je rovněž měření polohy (jízdní výšky) karoserie vozidla. Jako součást funkčního vzorku ?Experimentální vozidlo CW 1.0? byly vyrobeny aerodynamické prvky zvyšující resp. snižující citlivost vozidla na boční vítr. Vúložném prostoru vozidla je umístěn izolátor referenčního tlaku (pro porovnání měřených tlaků na karoserii vozidla s tlakem referenčním (atmosférickým).
Název v anglickém jazyce
Experimental Car CW 1.0
Popis výsledku anglicky
The vehicle active safety is strongly influenced by the vehicle behavior in the crosswind. Experimental car is designed to vehicle aerodynamic activity in the crosswind measurement. The car Škoda Roomster is fitted with 29 pressure sensors distributed around the vehicle body. The car body position (ride height) measurement is also the part of the experimental car. Aerodynamic components which increase (decrease) the vehicle crosswind sensitivity were manufactured as the part of this Experimental Car CW1.0 functional prototype. The reference pressure isolator is placed in the luggage compartment (for the comparison of the measured car body pressures with the reference pressure).
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Experimentální vozidlo CW
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Experimentální vozidlo je postaveno na základě automobilu Škoda Roomster (délka 4214 mm, rozvor 2621 mm, rozchod 1436/1500 mm, max. rychlost 158 km/h). Vozidlo je vybaveno 29 tlakovými snímači (OMEGA PX163 120D5V, Honeywell 164PC01D37., měřením polohy karoserie (jízdní výšky) a izolátorem referenčního tlaku. Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Náklady na stavbu funkčního vzorku 51000 Kč (bez vozidla Škoda Roomster)
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
ÚADI-odbor automobilů a traktorů
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—