Experimentální vozidlo pro měření aerodynamické stability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APR26582" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PR26582 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální vozidlo pro měření aerodynamické stability
Popis výsledku v původním jazyce
Pro výzkum v oblasti aerodynamiky vozidla a jejího vztahu k jízdním vlastnostem vozidla je výhodné využít experimentálního vozidla, které umožňuje rychlou změnu jednotlivých aerodynamických parametrů. Na vozidlo Škoda Octavia byly v přední (přední kapota) a zadní (víko zavazadlového prostoru) části vozu instalovány nastavitelné přídavné aerodynamické prvky. Těmi je možné ovlivňovat vztlak na jednotlivých nápravách. Experimentální vozidlo je dále vybaveno výkonným měřicím a záznamovým systémem na platformě IMC. Měření dynamických veličin jako rychlost, směrové úchylky, zdvihy kol a další je doplněno záznamem dalších veličin vztahujících se k aerodynamice (odběry tlaku na povrchu karoserie, rychlost proudění vzduchu pod vozidlem apod.)
Název v anglickém jazyce
Experimental Vehicle for Aerodynamic Stability Mesurement
Popis výsledku anglicky
In the research of vehicle aerodynamics and its relation to vehicle road performance, it is beneficial to use an experimental vehicle which allows quick changes of aerodynamic characteristics. Therefore, additional adjustable aerodynamic parts were installed on the front (bonnet) and the rear (boot lid) parts of Škoda Octavia, so that aerodynamic lift can be modified separately on both axles. The experimental vehicle is also equipped with powerful measuring and data logging system based on the IMC platform. Measurements of dynamic properties such as vehicle velocity slip angle and wheel travel are complemented by recordings of aerodynamic characteristics (pressure taps on the surface of the body, air velocities between the vehicle and road etc.).
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Experimentální vozidlo - aero
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Funkční vzorek je určený pro měření aerodynamické stability vozidel. Na vozidlo Škoda Octavia 2,0 TDi RS jsou instalovány přídavné aerodynamické prvky vyrobené z laminátu. Vozidlo bylo na základě dlouhodobého testování vlastností vyrobeno. Vozidlo není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Využitím ezperimentálního vozidla dojde k výraznému zrychlení prací a tudíž i snížení nákladů při vývoji nových automobilů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
ÚADI-odbor automobilů a traktorů
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—