Náprava modelu platformy elektrického vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00010904" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00010904 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/46747885:24620/22:00010904
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Náprava modelu platformy elektrického vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek nápravy modelu platformy elektrického vozidla zkonstruován, vyroben a namontován do vozidla na Technické univerzitě v Liberci. Náprava vznikla ve dvou identických kusech. Náprava se skládá celkem třech hlavních částí ramena nápravy těhlice, směrové řízení, hydraulicko-pneumatický systém odpružení.
Název v anglickém jazyce
Axle of the electric vehicle platform model
Popis výsledku anglicky
A functional sample of the electric vehicle platform model axle designed, manufactured and mounted in the vehicle at the Technical University of Liberec. The axle was created in two identical pieces. The axle consists of a total of three main parts. It consists of three main parts: axle arms weights, directional control, hydraulic-pneumatic suspension system.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
16023
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Náprava umožňuje zdvih vozidla /- 130 mm s natočením vnitřního kola až na hodnotu 40 deg. Ramena nápravy (horní a dolní) a těhlice byly topologicky optimalizovány pro dosažení maximálního využití materiálu při zachování nízké hmotnosti vlastních dílů. Každé kolo má pro směrové natočení svůj vlastní elektromechanický aktuátor umožňující zdvih až 150 mm. Tento systém umožňuje směrovou variabilitu při řízení vozidla, což významným způsobem zvyšuje manévrovatelnost vozidla. Výškové polohování nápravy (vozidla) zajišťuje hydraulický válec a odpružení k němu namontovaný pneumatický akumulátor. Kontaktní osoba: Robert Voženílek (robert.vozenilek@tul.cz).
Ekonomické parametry
Jedná se o testovací funkční vzorek dvou náprav modelu autonomního vozidla, které jsou speciálně navržené pro vozidlo s využitím nejmodernějších konstrukčních a výrobních technologií a výrobní náklady jsou cca 500 tis. Kč bez DPH..
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
46747885
Název vlastníka
Technická univerzita v Liberci
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—