Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení - Generace 1

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F22%3A00010914" target="_blank" >RIV/46747885:24210/22:00010914 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24220/22:00010914 RIV/46747885:24510/22:00010914 RIV/46747885:24530/22:00010914 RIV/46747885:24620/22:00010914

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení - Generace 1

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autonomní modulární elektrická platforma – Generace 1 byla během 5 let vyvíjená výzkumným týmem TUL složeným z vědců a studentů čtyř fakult. Jedná se o unikátní řešení, které je vybavené vlastním viděním a smysly, jež se dokáže samo pohybovat a vyhýbat překážkám. Jedná se o elektrické vozidlo pro speciální transport nákladu a věcných břemen pro široké možnosti použití. Generaci 1 je vyvinutá pro autonomní jízdu v náročném venkovním terénu. Například na stavbách, v dolech nebo na nezpevněných plochách. Její další využití je pro inspekci v kontaminovaných oblastech, asistence pro bezpečnostní, záchranné a obranné složky. Modulární autonomní platforma pojede v terénu přibližně rychlostí až 30-40 km/h. Funkční vzorek modulární platformy s autonomními prvky označený jako Generace 1 se sám autonomně pohybuje a reaguje na překážky a je určený pro venkovní komunikace, jako jsou terény, doly, pole, lesy. Díky vyvinutému software a vlastnímu „myšlení“, které vychází z Generace 0 je už platforma schopna sama změnit a optimalizovat naplánovanou trasu podle aktuální situace. Platforma je vybavena řadou sensorů, jenž posílají signály řádově v milisekundových intervalech. Pokud se cokoliv objeví na naplánované trase, vozidlo okamžitě zareaguje – vyhýbá se překážce, nebo vzhledem k rozměrnosti zastaví. Modulární elektrická platforma – Generace 1 má délku 3850 mm, šířku 1925 mm, výšku 1005 mm a dokáže uvést minimálně 1000 kg. V rámci vývoje bylo zkonstruované hnací ústrojí, jež zahrnuje elektromotory, převodové ústrojí, návrhy a úpravy podvozku, konstrukci náprav a řízení. Generace 1 má také vyvinuté programování algoritmů stabilizace jízdy a komunikaci s ostatními komponenty. Modulární složení podvozkové části má konstrukci rámu doplněnou a další komponenty s využitím lehkých kompozitních materiálů doplněných o nanočástice. Také nosný rám pro uložení věcného břemene je z kompozitu. To zaručí, aby konstrukce byla vysoce pevná, odolná proti dynamickému zatížení i náročným klimatickým podmínkám. Zároveň, se Generace 1 vyvíjela, aby byla lehká a nesnižovala výkon. V rámci bateriového boxu je konstrukce uspořádána i s ohledem na nejvhodnější uložení akumulátorů včetně odpovídajícího systému dobíjení. Konstrukce elektroboxu byla vyvíjena i s ohledem jak články udržet při optimální teplotě.

  • Název v anglickém jazyce

    Modular platform for autonomous chassis of specialized electric vehicles for freight and equipment transportation - Generation 1

  • Popis výsledku anglicky

    The Autonomous Modular Electric Platform – Generation 1 was developed over 5 years by a TUL research team consisting of scientists and students from four faculties. It is a unique solution that is equipped with its own vision and senses, which can move by itself and avoid obstacles. It is an electric vehicle for the special transport of cargo and material burdens for a wide range of applications. Generation 1 is developed for autonomous driving in challenging outdoor terrain. For example, on construction sites, in mines or on unpaved surfaces. Its other use is for inspection in contaminated areas, assistance for security, rescue and defense forces. The modular autonomous platform will travel in the field at a speed of approximately 30-40 km/h. The functional sample of the modular platform with autonomous elements, designated as Generation 1, moves autonomously and reacts to obstacles on its own, and is intended for outdoor roads such as terrains, mines, fields, forests. Thanks to the developed software and own „thinking”, which is based on Generation 0, the platform is already able to change and optimize the planned route according to the current situation. The platform is equipped with a number of sensors that send signals at millisecond intervals. If anything appears on the planned route, the vehicle reacts immediately – it avoids the obstacle or stops due to its size. Modular Electric Platform - Generation 1 is 3850mm long, 1925 mm wide, 1005 mm high and can carry a minimum of 1000 kg. As part of the development, the drivetrain was constructed, which includes electric motors, transmissions, chassis designs and modifications, axle construction and steering. Generation 1 also has developed programming of ride stabilization algorithms and communication with other components. The modular composition of the chassis part has a frame structure supplemented with other components using light composite materials supplemented with nanoparticles. The supporting frame for storing the burden is also made of composite. This will guarantee that the structure is highly strong, resistant to dynamic loads and demanding climatic conditions. At the same time, Generation 1 was developed to be lightweight and not compromise performance. Within the battery box, the structure is also arranged with regard to the most suitable storage of the accumulators, including the corresponding charging system. The design of the electrical box was also developed taking into account how to keep the cells at an optimal temperature.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TUL_ANTeTUL_2

  • Číselná identifikace

    TUL_ANTeTUL_2

  • Technické parametry

    Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrických vozidel pro přepravu nákladů a vybavení; přeprava zboží a zařízení; systémy a zařízení pozemní dopravy; elektronika a optoelektronika, elektrotechnologie; senzory, detektory, navigace a detekce; měření a regulace; počítačový hardware a software; využití počítačů, robotiky a její aplikace; délka 3850 mm, šířka 1925 mm, výška 1005 mm; kompozitní materiály stroje a nástroje. Kontaktní osoba Michal Petrů (michal.petru@tul.cz)..

  • Ekonomické parametry

    parametry vlastní platformy (rozměry, hmotnost, nosnost apod.), parametry nákladu (univerzálnost s ohledem na velikost platformy), parametry prostředí pro produktivní využití platformy (zpevněná a nezpevněná půda, terény, doly, pole, lesy), potenciál praktického uplatnění výsledků výzkumu – logistika těžkého průmyslu, bezpečnostní a záchranné složky, obrana..

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    46747885

  • Název vlastníka

    Technická univerzita v Liberci

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem