Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HYDROPNEUMATICKÝ GUMOKORDOVÝ PRUŽICÍ A TLUMICÍ PRVEK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F04%3A00000058" target="_blank" >RIV/46747885:24220/04:00000058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hydro-Pneumatic Suspension Rubber-Bellows Unit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of a hydro-pneumatic suspension unit is described in the paper. Prospective application of this unit is trucks suspension.Suspension unit consists of hydraulic and pneumatic partsThe spring and damping characteristics can be changed in the case of semi-active,or active control.The control algorithm has not been designed yet.The lumped parameters model of the suspension unit and its verification is described in the paperThe relations effective surface and volume of the fabric reinforced rubber bellows unit versus position and pressure and Bernoulli equation are used in the mathematical model of hydraulic part.The oil volume compression changes are considered negligible.The adiabatic process in the gas is considered.The discrepancies between model behaviour and results of measurement are greater in the case of the hydraulic part than of pneumatic one at this time.

  • Název v anglickém jazyce

    Hydro-Pneumatic Suspension Rubber-Bellows Unit

  • Popis výsledku anglicky

    The development of a hydro-pneumatic suspension unit is described in the paper. Prospective application of this unit is trucks suspension.Suspension unit consists of hydraulic and pneumatic partsThe spring and damping characteristics can be changed in the case of semi-active,or active control.The control algorithm has not been designed yet.The lumped parameters model of the suspension unit and its verification is described in the paperThe relations effective surface and volume of the fabric reinforced rubber bellows unit versus position and pressure and Bernoulli equation are used in the mathematical model of hydraulic part.The oil volume compression changes are considered negligible.The adiabatic process in the gas is considered.The discrepancies between model behaviour and results of measurement are greater in the case of the hydraulic part than of pneumatic one at this time.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EUOMECH Colloquium 455 on Semi-Active Vibration Suppression

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1

  • Název nakladatele

    CTU in Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    7. 5. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku