HYDROPNEUMATICKÝ GUMOKORDOVÝ PRUŽICÍ A TLUMICÍ PRVEK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F04%3A00000058" target="_blank" >RIV/46747885:24220/04:00000058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hydro-Pneumatic Suspension Rubber-Bellows Unit
Popis výsledku v původním jazyce
The development of a hydro-pneumatic suspension unit is described in the paper. Prospective application of this unit is trucks suspension.Suspension unit consists of hydraulic and pneumatic partsThe spring and damping characteristics can be changed in the case of semi-active,or active control.The control algorithm has not been designed yet.The lumped parameters model of the suspension unit and its verification is described in the paperThe relations effective surface and volume of the fabric reinforced rubber bellows unit versus position and pressure and Bernoulli equation are used in the mathematical model of hydraulic part.The oil volume compression changes are considered negligible.The adiabatic process in the gas is considered.The discrepancies between model behaviour and results of measurement are greater in the case of the hydraulic part than of pneumatic one at this time.
Název v anglickém jazyce
Hydro-Pneumatic Suspension Rubber-Bellows Unit
Popis výsledku anglicky
The development of a hydro-pneumatic suspension unit is described in the paper. Prospective application of this unit is trucks suspension.Suspension unit consists of hydraulic and pneumatic partsThe spring and damping characteristics can be changed in the case of semi-active,or active control.The control algorithm has not been designed yet.The lumped parameters model of the suspension unit and its verification is described in the paperThe relations effective surface and volume of the fabric reinforced rubber bellows unit versus position and pressure and Bernoulli equation are used in the mathematical model of hydraulic part.The oil volume compression changes are considered negligible.The adiabatic process in the gas is considered.The discrepancies between model behaviour and results of measurement are greater in the case of the hydraulic part than of pneumatic one at this time.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EUOMECH Colloquium 455 on Semi-Active Vibration Suppression
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1
Název nakladatele
CTU in Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
7. 5. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—