Matematický model hydropneumatického pružicího a tlumicího prvku pro závěs kola automobilu. SM242100001/2004/1453 ? 09
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F04%3A00000068" target="_blank" >RIV/46747885:24220/04:00000068 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matematický model hydropneumatického pružicího a tlumicího prvku pro závěs kola automobilu. SM242100001/2004/1453 ? 09
Popis výsledku v původním jazyce
Ve výzkumné zprávě je popsán matematický model hydropneumatického pružicího a tlumicího prvku pro závěs kola automobilu. Předpokládané použití tohoto prvku je v závěsu kola nákladního automobilu.U tohoto prvku mohou být při aktivním, nebo semiaktivním řízení měněny pružicí a tlumicí charakteristiky. Algoritmy řízení tohoto prvku nejsou v současnosti navrženy. Je použit model se soustředěnými parametry.Hydraulická část je tvořena gumokordovými vlnovcovými prvky. V matematickém modelu této části jsou použity závislosti efektivní plochy a objemu gumokordového vlnovcového prvku na poloze a tlaku a dále je též použita Bernoulliova rovnice.Stlačitelnost oleje je zanedbána.V pneumatické části je uvažován adiabatický děj. Rozdíly mezi chováním modelu a měřenímjsou větší u hydraulické části, u pneumatické části je dosaženo lepší shody.
Název v anglickém jazyce
Mathematical model of hydro-pneumatic automobile suspension unit
Popis výsledku anglicky
The mathematical model of hydro-pneumatic suspension unit is described in the research report. Prospective application of this unit is trucks suspension. Suspension unit consists of hydraulic and pneumatic parts.The spring and damping characteristics canbe changed in the case of semi-active, or active control. The control algorithm has not been designed yet. The lumped parameters model of the suspension unit and its verification is described.The relations effective surface and volume of the fabric reinforced rubber bellows unit versus position and pressure and Bernoulli equation are used in the mathematical model of hydraulic part.The oil volume compression changes are considered negligible.The adiabatic process in the gas is considered. The discrepancies between model behaviour and results of measurement are greater in the case of the hydraulic part than of pneumatic one at this time.
Klasifikace
Druh
V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
28
Místo vydání
Liberec
Název nakladatele resp. objednatele
Technická univerzita v Liberci, FS
Verze
—