Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematický model hydropneumatického pružicího a tlumicího prvku pro závěs kola automobilu. SM242100001/2004/1453 ? 09

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F04%3A00000068" target="_blank" >RIV/46747885:24220/04:00000068 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematický model hydropneumatického pružicího a tlumicího prvku pro závěs kola automobilu. SM242100001/2004/1453 ? 09

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve výzkumné zprávě je popsán matematický model hydropneumatického pružicího a tlumicího prvku pro závěs kola automobilu. Předpokládané použití tohoto prvku je v závěsu kola nákladního automobilu.U tohoto prvku mohou být při aktivním, nebo semiaktivním řízení měněny pružicí a tlumicí charakteristiky. Algoritmy řízení tohoto prvku nejsou v současnosti navrženy. Je použit model se soustředěnými parametry.Hydraulická část je tvořena gumokordovými vlnovcovými prvky. V matematickém modelu této části jsou použity závislosti efektivní plochy a objemu gumokordového vlnovcového prvku na poloze a tlaku a dále je též použita Bernoulliova rovnice.Stlačitelnost oleje je zanedbána.V pneumatické části je uvažován adiabatický děj. Rozdíly mezi chováním modelu a měřenímjsou větší u hydraulické části, u pneumatické části je dosaženo lepší shody.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical model of hydro-pneumatic automobile suspension unit

  • Popis výsledku anglicky

    The mathematical model of hydro-pneumatic suspension unit is described in the research report. Prospective application of this unit is trucks suspension. Suspension unit consists of hydraulic and pneumatic parts.The spring and damping characteristics canbe changed in the case of semi-active, or active control. The control algorithm has not been designed yet. The lumped parameters model of the suspension unit and its verification is described.The relations effective surface and volume of the fabric reinforced rubber bellows unit versus position and pressure and Bernoulli equation are used in the mathematical model of hydraulic part.The oil volume compression changes are considered negligible.The adiabatic process in the gas is considered. The discrepancies between model behaviour and results of measurement are greater in the case of the hydraulic part than of pneumatic one at this time.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    28

  • Místo vydání

    Liberec

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Technická univerzita v Liberci, FS

  • Verze