Vývoj zadních hybridních dveří Škoda Roomster
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F08%3A%230000930" target="_blank" >RIV/46747885:24220/08:#0000930 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of The Skoda Roomster Rear Hybrid Door
Popis výsledku v původním jazyce
Subject of this paper is presentation of individual complex method and numerical deformation analysis and physical experiment of Skoda Roomster car rear door. Described work was a research project of Cadence Innovation Ltd. where the door was designed and prototype was manufactured. First part of this paper focuses on creation of finite element computational model of hybrid door and following numerical simulation of torsional loading. In the second part experiment that verifies numerically predicated torsional stiffness of the rear door is carried out. The main aim of this paper is to show the agreement between numerical simulations and physical experiment and thus to prove that the structural solution of hybrid rear door meets submitted requirements,is technologically feasible and can be economically justified.
Název v anglickém jazyce
Development of The Skoda Roomster Rear Hybrid Door
Popis výsledku anglicky
Subject of this paper is presentation of individual complex method and numerical deformation analysis and physical experiment of Skoda Roomster car rear door. Described work was a research project of Cadence Innovation Ltd. where the door was designed and prototype was manufactured. First part of this paper focuses on creation of finite element computational model of hybrid door and following numerical simulation of torsional loading. In the second part experiment that verifies numerically predicated torsional stiffness of the rear door is carried out. The main aim of this paper is to show the agreement between numerical simulations and physical experiment and thus to prove that the structural solution of hybrid rear door meets submitted requirements,is technologically feasible and can be economically justified.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
1. ANSYS Konference (16. ANSYS Users´ Meeting & 14. ANSYS CFD Users´ Meeting)
ISBN
978-80-254-3355-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
SVS FEM
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Luhačovice
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—