Efektivní systém managementu kvality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F10%3A%230001669" target="_blank" >RIV/46747885:24220/10:#0001669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Efektivní systém managementu kvality
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou dosahování efektivnosti v systému managementu kvality organizace. Vychází přitom z revidované normy ISO 9001:2008 aj. Stále více se ukazuje, že efektivní systém managementu kvality musí být budován nejen pro zákazníky, nýbrž pro všechny zainteresované strany a tedy i pro vlastní zaměstnance organizace. Musí jim být oporou v práci, nikoli zátěží, jak se občas děje. Pro neustálé zlepšování systému potřebují přínosy. Článek rozvíjí dřívější myšlenku údržby systému managementu kvality. Opírá se přitom o systém managementu spolehlivosti. Z tohoto důvodu se jeví jako vhodná aplikace zásad metody RCM. V úvahu je nutno vzít, že systém managementu kvality je pro organizaci stejně důležitý, jako výrobní zařízení. Metoda by mělapodpořit systém především ve směřování k prevenci neshod, efektivním činnostem pracovníků a snižování nákladů.
Název v anglickém jazyce
Effective quality management system
Popis výsledku anglicky
Article deals with the issue of achieving effectiveness in quality management system of organisation. Consideration comes out of revised standard ISO 9001:2008 etc. at the same time. An increasingly evident is that effective quality management system must be built for customers not only, but for all interested parties and for own employees of the organisation too. This system must be a support for their work, not staff stress, as it happens sometimes. Employees need profit for a continual improvement ofthe system. Article develops the author's earlier idea about the maintenance of a quality management system. It is supported by dependability management system. Application of the RCM method principles is seen an appropriate from this reason. Consideration must be given to the quality management system for the organisation is as important as manufacturing equipment. This method should support system in increasing nonconformities prevention, in effective operations of employees and in re
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M06047" target="_blank" >1M06047: Centrum pro jakost a spolehlivost výroby</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Údržba 2010 ? Maintenance 2010
ISBN
978-80-213-2115-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČSPÚ
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Liblice
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—