Transport Risk Assessment for the Environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F10%3A%230001689" target="_blank" >RIV/46747885:24220/10:#0001689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transport Risk Assessment for the Environment
Popis výsledku v původním jazyce
Transport risk assessment for the environment has two important aspects: problem solving model and solution veracity. Problem solving model is larger understanding of tasks interconnection, which represent in itself partial solution of general risk assessment. Solution veracity says, to what degree are the results objectives and in consonance with reality. By simple problems solving there are not many questions about risk assessment veracity. It is possible to determine traffic accidents frequencies andservice charge outflows consequences on the basis of examined events in transportation with great veracity. By complex problems the situation is quite different. The frequencies of large accidents are very low but the consequences for the environment may be large. Both are encumbered by large level of uncertainty. That is why the question is rising, to what degree is in these cases correct to make decision based on risk assessment.
Název v anglickém jazyce
Transport Risk Assessment for the Environment
Popis výsledku anglicky
Transport risk assessment for the environment has two important aspects: problem solving model and solution veracity. Problem solving model is larger understanding of tasks interconnection, which represent in itself partial solution of general risk assessment. Solution veracity says, to what degree are the results objectives and in consonance with reality. By simple problems solving there are not many questions about risk assessment veracity. It is possible to determine traffic accidents frequencies andservice charge outflows consequences on the basis of examined events in transportation with great veracity. By complex problems the situation is quite different. The frequencies of large accidents are very low but the consequences for the environment may be large. Both are encumbered by large level of uncertainty. That is why the question is rising, to what degree is in these cases correct to make decision based on risk assessment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/SPII1A0%2F45%2F07" target="_blank" >SPII1A0/45/07: Komplexní interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a krizové řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Risk Assessment for the Environment
ISBN
978-80-7399-141-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Tribun EU s.r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Blansko
Datum konání akce
2. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—