Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transport Risk Assessment for the Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F10%3A%230001689" target="_blank" >RIV/46747885:24220/10:#0001689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transport Risk Assessment for the Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Transport risk assessment for the environment has two important aspects: problem solving model and solution veracity. Problem solving model is larger understanding of tasks interconnection, which represent in itself partial solution of general risk assessment. Solution veracity says, to what degree are the results objectives and in consonance with reality. By simple problems solving there are not many questions about risk assessment veracity. It is possible to determine traffic accidents frequencies andservice charge outflows consequences on the basis of examined events in transportation with great veracity. By complex problems the situation is quite different. The frequencies of large accidents are very low but the consequences for the environment may be large. Both are encumbered by large level of uncertainty. That is why the question is rising, to what degree is in these cases correct to make decision based on risk assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Transport Risk Assessment for the Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Transport risk assessment for the environment has two important aspects: problem solving model and solution veracity. Problem solving model is larger understanding of tasks interconnection, which represent in itself partial solution of general risk assessment. Solution veracity says, to what degree are the results objectives and in consonance with reality. By simple problems solving there are not many questions about risk assessment veracity. It is possible to determine traffic accidents frequencies andservice charge outflows consequences on the basis of examined events in transportation with great veracity. By complex problems the situation is quite different. The frequencies of large accidents are very low but the consequences for the environment may be large. Both are encumbered by large level of uncertainty. That is why the question is rising, to what degree is in these cases correct to make decision based on risk assessment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/SPII1A0%2F45%2F07" target="_blank" >SPII1A0/45/07: Komplexní interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a krizové řízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Risk Assessment for the Environment

  • ISBN

    978-80-7399-141-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Tribun EU s.r.o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Blansko

  • Datum konání akce

    2. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku