Additional Internal Speed Feedback Loop for Servomechanism Residual Vibration Active Damping
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F15%3A%230003463" target="_blank" >RIV/46747885:24220/15:#0003463 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://xplorestaging.ieee.org/ielx7/7209153/7244373/07244423.pdf?arnumber=7244423" target="_blank" >http://xplorestaging.ieee.org/ielx7/7209153/7244373/07244423.pdf?arnumber=7244423</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ASCC.2015.7244423" target="_blank" >10.1109/ASCC.2015.7244423</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Additional Internal Speed Feedback Loop for Servomechanism Residual Vibration Active Damping
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes an alternative approach for an residual vibration active damping of special types of servomechanism. The main idea of this method is to generate an additional speed setpoint by means of an internal motor speed signal (as a carrier of residual vibration). By means of weighting and phase shifting, the compensation signal is adjusted into an appropriate scale and phase and returned back into the drive control structure. This method was successfully implemented into the conventional drive control system and its damping effect proven experimentally.
Název v anglickém jazyce
Additional Internal Speed Feedback Loop for Servomechanism Residual Vibration Active Damping
Popis výsledku anglicky
This paper describes an alternative approach for an residual vibration active damping of special types of servomechanism. The main idea of this method is to generate an additional speed setpoint by means of an internal motor speed signal (as a carrier of residual vibration). By means of weighting and phase shifting, the compensation signal is adjusted into an appropriate scale and phase and returned back into the drive control structure. This method was successfully implemented into the conventional drive control system and its damping effect proven experimentally.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 10th Asian Control Conference: Emerging Control Techniques for a Sustainable World, ASCC 2015
ISBN
978-1-4799-7862-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
475-479
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Malaysia
Místo konání akce
Kota Kinabalu
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—