Induction motor vibration diagnostics with the use of stator current analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24220%2F16%3A00000253" target="_blank" >RIV/46747885:24220/16:00000253 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7501179/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7501179/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2016.7501179" target="_blank" >10.1109/CarpathianCC.2016.7501179</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Induction motor vibration diagnostics with the use of stator current analysis
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, a non-traditional approach for induction motor mechanical fault detection is proposed. The possibility of the extension of stator current demodulation methods will be evaluated experimentally. To this time, demodulation methods were used almost only for IM fault diagnostic. This novel approach is based on using the same demodulation methods for other purposes. Two areas are of interest are described: the detection of unbalance connected to the IM shaft and bearing fault detection. Accelerometers are usually the sensor of choice for this application. The following work compares the traditional methods, which are using accelerometers as sensors, with the results obtained by IM stator current analysis.
Název v anglickém jazyce
Induction motor vibration diagnostics with the use of stator current analysis
Popis výsledku anglicky
In this paper, a non-traditional approach for induction motor mechanical fault detection is proposed. The possibility of the extension of stator current demodulation methods will be evaluated experimentally. To this time, demodulation methods were used almost only for IM fault diagnostic. This novel approach is based on using the same demodulation methods for other purposes. Two areas are of interest are described: the detection of unbalance connected to the IM shaft and bearing fault detection. Accelerometers are usually the sensor of choice for this application. The following work compares the traditional methods, which are using accelerometers as sensors, with the results obtained by IM stator current analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2016 17th International Carpathian Control Conference, ICCC 2016
ISBN
978-1-4673-8606-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
668-672
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
—
Místo konání akce
Tatranska Lomnica
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—