Improving fault tolerant control to the one current sensor failures for induction motor drives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10244970" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10244970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14907-9_76" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14907-9_76</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-14907-9_76" target="_blank" >10.1007/978-3-030-14907-9_76</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Improving fault tolerant control to the one current sensor failures for induction motor drives
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a solution to deal with a fault of stator current sensors of induction motor (IM) drives by improving the fault tolerant control (FTC) method. The proposed FTC unit including the scheme of three current sensors and their associated observers is used to keep the IMs in the stable operation with any faulty sensor conditions. It consists of three parts: a fault detector, a fault locator, and a stator current reconfiguration. The paper has proposed a new model to estimate stator currents from the differential equations of rotor currents and stator currents for the fault detector. To verify the proposed approach, the simulation in MATLAB/Simulink has been applied and the result has demonstrated the effectiveness of our proposed method.
Název v anglickém jazyce
Improving fault tolerant control to the one current sensor failures for induction motor drives
Popis výsledku anglicky
This paper presents a solution to deal with a fault of stator current sensors of induction motor (IM) drives by improving the fault tolerant control (FTC) method. The proposed FTC unit including the scheme of three current sensors and their associated observers is used to keep the IMs in the stable operation with any faulty sensor conditions. It consists of three parts: a fault detector, a fault locator, and a stator current reconfiguration. The paper has proposed a new model to estimate stator currents from the differential equations of rotor currents and stator currents for the fault detector. To verify the proposed approach, the simulation in MATLAB/Simulink has been applied and the result has demonstrated the effectiveness of our proposed method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Electrical Engineering. Volume 554
ISBN
978-3-030-14906-2
ISSN
1876-1100
e-ISSN
1876-1119
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
789-798
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
11. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—