Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knowlege prospecting during the start up of innovation process in the international company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000146" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knowlege prospecting during the start up of innovation process in the international company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper points that in big international company several strategic competencies can be deployed by using information and communication technology and that the knowledge, skills and competencies of managers can be enhanced. Competencies of global managers require skills in various areas. They need to be aware of cultural diversity, demonstrate awareness of their own culture, have proficiency in certain languages and share certain inter and intra personal competencies. As a part of their organizationalcompetence, international managers need to possess a certain level of business and professional expertise which is supplemented by multicultural communication and cooperation. They also have to know how to share knowledge in the working teams, cooperateand communicate with employees, business partners and customers. Information and communication technology (ICT) play important role as a tool for increasing of communication competencies important for marketing strategies.

  • Název v anglickém jazyce

    Knowlege prospecting during the start up of innovation process in the international company

  • Popis výsledku anglicky

    This paper points that in big international company several strategic competencies can be deployed by using information and communication technology and that the knowledge, skills and competencies of managers can be enhanced. Competencies of global managers require skills in various areas. They need to be aware of cultural diversity, demonstrate awareness of their own culture, have proficiency in certain languages and share certain inter and intra personal competencies. As a part of their organizationalcompetence, international managers need to possess a certain level of business and professional expertise which is supplemented by multicultural communication and cooperation. They also have to know how to share knowledge in the working teams, cooperateand communicate with employees, business partners and customers. Information and communication technology (ICT) play important role as a tool for increasing of communication competencies important for marketing strategies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IDIMT-2009: SYSTEM AND HUMANS, A COMPLEX RELATIONSHIP

  • ISBN

    9783854996248

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Trauner Verlag

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Linz

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000273266300018