Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using ICT for Knowledge prospecting and Developing International Enterpreneurship

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000144" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000144 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using ICT for Knowledge prospecting and Developing International Enterpreneurship

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper points out both several strategic competencies which can be deployed in big international companies by using information and communication technology, and how the knowledge, skills and competencies of managers can be enhanced. Competencies ofglobal managers require skills in wide areas. They need to be aware of cultural diversity, demonstrate awareness of their own culture, have proficiency in certain languages, and share certain inter and intra personal competencies. As a part of their organizational competence, international managers need to possess a certain level of business and professional expertise, which is supplemented by multicultural communication and cooperation. They also have to know how to share knowledge in the working teams, cooperate and communicate with employees, business partners, and customers. Information and communication technology (ICT) plays an important role as a tool for increasing of communication competencies important for creating marketing s

  • Název v anglickém jazyce

    Using ICT for Knowledge prospecting and Developing International Enterpreneurship

  • Popis výsledku anglicky

    This paper points out both several strategic competencies which can be deployed in big international companies by using information and communication technology, and how the knowledge, skills and competencies of managers can be enhanced. Competencies ofglobal managers require skills in wide areas. They need to be aware of cultural diversity, demonstrate awareness of their own culture, have proficiency in certain languages, and share certain inter and intra personal competencies. As a part of their organizational competence, international managers need to possess a certain level of business and professional expertise, which is supplemented by multicultural communication and cooperation. They also have to know how to share knowledge in the working teams, cooperate and communicate with employees, business partners, and customers. Information and communication technology (ICT) plays an important role as a tool for increasing of communication competencies important for creating marketing s

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Liberec Economic Forum 2009

  • ISBN

    9788073725235

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000272657000002