Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching Speaking Across Cultures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F14%3A43886334" target="_blank" >RIV/44555601:13510/14:43886334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching Speaking Across Cultures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The global economy has brought about stronger international relations and cooperation and has intensified intercultural communication. Even if English usually serves as a universal tool for understanding, as the Lingua Franca for business, science and politics, in order to achieve adequate and successful communication purposes with the natives of other languages, the speaker has to be aware of cultural differences of his or her counterparts. Communicative competence is not only the choice of particularlanguage means, it is also the knowledge of how language is used appropriately in different contexts, situations and communicative roles and how it is organized as discourse. The contribution brings together some theoretical and research findings in comparative cross - cultural communication and presents methodical approaches, which help to develop cultural sensitivity, intercultural communication skills, personal and collective attitudes towards other cultures and knowledge about other

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Speaking Across Cultures

  • Popis výsledku anglicky

    The global economy has brought about stronger international relations and cooperation and has intensified intercultural communication. Even if English usually serves as a universal tool for understanding, as the Lingua Franca for business, science and politics, in order to achieve adequate and successful communication purposes with the natives of other languages, the speaker has to be aware of cultural differences of his or her counterparts. Communicative competence is not only the choice of particularlanguage means, it is also the knowledge of how language is used appropriately in different contexts, situations and communicative roles and how it is organized as discourse. The contribution brings together some theoretical and research findings in comparative cross - cultural communication and presents methodical approaches, which help to develop cultural sensitivity, intercultural communication skills, personal and collective attitudes towards other cultures and knowledge about other

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.4.31.0074" target="_blank" >EE2.4.31.0074: Síť vzdělavatelů učitelů cizích jazyků NEFLT</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ELT Harmony and Diversity

  • ISBN

    1-4438-5506-5

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    141-152

  • Počet stran knihy

    268

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly