Tourism service quality: implementing the standards for achieving the competitive advantage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000158" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000158 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tourism service quality: implementing the standards for achieving the competitive advantage
Popis výsledku v původním jazyce
ourism belongs to the industries that are characterised by the permanent growth in the recent years. It is essential for the businesses to focus on the quality of provided services in order to retain the competitive advantage in this dynamic industry. The nature of tourism product seems to be rather complex. The main reasons are the significant number of services provided and the large number of small businesses that comprise this product. The importance of developing quality tourism products has been recognised both by the public and private tourism sectors. To this end, some initiatives aimed at quality improvement in tourism have been undertaken at different levels.
Název v anglickém jazyce
Tourism service quality: implementing the standards for achieving the competitive advantage
Popis výsledku anglicky
ourism belongs to the industries that are characterised by the permanent growth in the recent years. It is essential for the businesses to focus on the quality of provided services in order to retain the competitive advantage in this dynamic industry. The nature of tourism product seems to be rather complex. The main reasons are the significant number of services provided and the large number of small businesses that comprise this product. The importance of developing quality tourism products has been recognised both by the public and private tourism sectors. To this end, some initiatives aimed at quality improvement in tourism have been undertaken at different levels.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Conference Liberec Economic Forum 2009
ISBN
9788073725235
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technical University of Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000272657000037