Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tourism service quality: implementing the standards for achieving the competitive advantage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F09%3A%230000158" target="_blank" >RIV/46747885:24310/09:#0000158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tourism service quality: implementing the standards for achieving the competitive advantage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ourism belongs to the industries that are characterised by the permanent growth in the recent years. It is essential for the businesses to focus on the quality of provided services in order to retain the competitive advantage in this dynamic industry. The nature of tourism product seems to be rather complex. The main reasons are the significant number of services provided and the large number of small businesses that comprise this product. The importance of developing quality tourism products has been recognised both by the public and private tourism sectors. To this end, some initiatives aimed at quality improvement in tourism have been undertaken at different levels.

  • Název v anglickém jazyce

    Tourism service quality: implementing the standards for achieving the competitive advantage

  • Popis výsledku anglicky

    ourism belongs to the industries that are characterised by the permanent growth in the recent years. It is essential for the businesses to focus on the quality of provided services in order to retain the competitive advantage in this dynamic industry. The nature of tourism product seems to be rather complex. The main reasons are the significant number of services provided and the large number of small businesses that comprise this product. The importance of developing quality tourism products has been recognised both by the public and private tourism sectors. To this end, some initiatives aimed at quality improvement in tourism have been undertaken at different levels.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Liberec Economic Forum 2009

  • ISBN

    9788073725235

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technical University of Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000272657000037