Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors of Quality in Wine Tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F16%3A43910084" target="_blank" >RIV/62156489:43110/16:43910084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors of Quality in Wine Tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is dedicated to the field of wine tourism; more specifically it examines factors of service quality provided within wine tourism. The level of services is a critical moment and challenge for this dynamically growing industry in the Czech Republic. The importance of wine industry for agriculture is furthermore seen in its ability to be the source of development because of it affects positively other related industries (business opportunities, regional development, new jobs, etc.) The paper provides a description of common attitudes towards quality in rural tourism in general with pointing out the limitations of each mentioned approach. Further on the paper summarizes partial outcomes of quality factors research among providers of wine tourism in the South Moravia Region situated in the Czech Republic. As the most limiting factors of quality from the supply side were identified experience, quality of wine and relationship to the service provider and successive Kruskal-Wallis test proved existing dependence of the size of the winery and perception of some limiting factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors of Quality in Wine Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is dedicated to the field of wine tourism; more specifically it examines factors of service quality provided within wine tourism. The level of services is a critical moment and challenge for this dynamically growing industry in the Czech Republic. The importance of wine industry for agriculture is furthermore seen in its ability to be the source of development because of it affects positively other related industries (business opportunities, regional development, new jobs, etc.) The paper provides a description of common attitudes towards quality in rural tourism in general with pointing out the limitations of each mentioned approach. Further on the paper summarizes partial outcomes of quality factors research among providers of wine tourism in the South Moravia Region situated in the Czech Republic. As the most limiting factors of quality from the supply side were identified experience, quality of wine and relationship to the service provider and successive Kruskal-Wallis test proved existing dependence of the size of the winery and perception of some limiting factors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Management: Trends of Management in the Contemporary Society: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-451-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    247-251

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000400581300053