Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wine Tourism and its Application in the Context of Localization and Implementation Factors

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F21%3A43920702" target="_blank" >RIV/62156489:43110/21:43920702 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tsu.ge/assets/media/files/7/konf%202021.pdf" target="_blank" >https://tsu.ge/assets/media/files/7/konf%202021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wine Tourism and its Application in the Context of Localization and Implementation Factors

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wine tourism is one of the relatively young tourist activities in the Czech Republic, wine as a tourist product has only recently begun to be promoted to a greater extent. The beginnings of wine tourism can be traced mainly to southern Moravia, where wine growing is traditionally associated with a specific rural culture and folk architecture. On the example of a particular wine region, this paper captures natural as well as cultural and material-technical prerequisites for tourism development and introduces it to potential tourists. The aim is to apply localization and implementation factors within a wine tourism field on a territory of Moravia in the Czech Republic. The Moravia wine region has a high potential for wine tourism and further development by natural as well as cultural and historical predisposition, followed by well-spread cycling routes, number of touristic attractions and services facilities together with quality wine production.

  • Název v anglickém jazyce

    Wine Tourism and its Application in the Context of Localization and Implementation Factors

  • Popis výsledku anglicky

    Wine tourism is one of the relatively young tourist activities in the Czech Republic, wine as a tourist product has only recently begun to be promoted to a greater extent. The beginnings of wine tourism can be traced mainly to southern Moravia, where wine growing is traditionally associated with a specific rural culture and folk architecture. On the example of a particular wine region, this paper captures natural as well as cultural and material-technical prerequisites for tourism development and introduces it to potential tourists. The aim is to apply localization and implementation factors within a wine tourism field on a territory of Moravia in the Czech Republic. The Moravia wine region has a high potential for wine tourism and further development by natural as well as cultural and historical predisposition, followed by well-spread cycling routes, number of touristic attractions and services facilities together with quality wine production.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VI International Scientific Conference Challenges of Globalization in Economics and Business: Proceedings

  • ISBN

    978-9941-491-35-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    181-189

  • Název nakladatele

    Ivane Javakhishvili Tbilisi State University

  • Místo vydání

    Tbilisi

  • Místo konání akce

    Tbilisi

  • Datum konání akce

    5. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku