Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of wine tourism in South Moravia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F13%3A00209982" target="_blank" >RIV/62156489:43110/13:00209982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072669" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072669</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361072669" target="_blank" >10.11118/actaun201361072669</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of wine tourism in South Moravia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wine tourism development and the resulting formation of regional strategic alliances in the form of clusters may lead to increasing the competitiveness of wineries in South Moravia in the southeastern part of the Czech Republic. The main research objective of this paper was to find potential for wine tourism development and creating a plan for newly formed strategic alliance coordinating services offer all wineries in the region. This study describes the potential to offer services and products of winegrowing areas in South Moravia region, suitable for promotion offers wine tourism destinations and services. In principle, it is used the calculation for the establishment of the wine cluster according to Porter's formula, and was designed by concentration coefficient of vineyards for wine cluster formation, which is based on the unique and specific conditions of the wine region of South Moravia. To achieve the objective of the study was conducted marketing research data collection and m

  • Název v anglickém jazyce

    Development of wine tourism in South Moravia

  • Popis výsledku anglicky

    Wine tourism development and the resulting formation of regional strategic alliances in the form of clusters may lead to increasing the competitiveness of wineries in South Moravia in the southeastern part of the Czech Republic. The main research objective of this paper was to find potential for wine tourism development and creating a plan for newly formed strategic alliance coordinating services offer all wineries in the region. This study describes the potential to offer services and products of winegrowing areas in South Moravia region, suitable for promotion offers wine tourism destinations and services. In principle, it is used the calculation for the establishment of the wine cluster according to Porter's formula, and was designed by concentration coefficient of vineyards for wine cluster formation, which is based on the unique and specific conditions of the wine region of South Moravia. To achieve the objective of the study was conducted marketing research data collection and m

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    2669-2675

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus