Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internationalization in the Process of the Czech Retail Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F10%3A%230000226" target="_blank" >RIV/46747885:24310/10:#0000226 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Internationalization in the Process of the Czech Retail Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Socio-economic and political changes in the 1990s have brought dramatic changes in the retail sector in the Czech Republic. The paper evaluates the internationalization process of the Czech retailing and discusses four periods in its development after 1990. The first period (1990 ? 1994) was characterized by many organizational and ownership changes in the retail structure. The first concentration tendencies associated also with the entry of foreign retailers were apparent in the second period (1995 ? 1997). This brought not only stronger competition, new retail strategies and activities but also new retail formats such as discount stores, hypermarkets or cash-and-carry stores. The period in 1998 ? 2000 can be characterized by relatively high level ofinternationalization and growing concentration and integration tendencies. After 2000, the development of the Czech retailing concentrated more on qualitative changes that were evoked by growing competition and needs to satisfy consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Internationalization in the Process of the Czech Retail Development

  • Popis výsledku anglicky

    Socio-economic and political changes in the 1990s have brought dramatic changes in the retail sector in the Czech Republic. The paper evaluates the internationalization process of the Czech retailing and discusses four periods in its development after 1990. The first period (1990 ? 1994) was characterized by many organizational and ownership changes in the retail structure. The first concentration tendencies associated also with the entry of foreign retailers were apparent in the second period (1995 ? 1997). This brought not only stronger competition, new retail strategies and activities but also new retail formats such as discount stores, hypermarkets or cash-and-carry stores. The period in 1998 ? 2000 can be characterized by relatively high level ofinternationalization and growing concentration and integration tendencies. After 2000, the development of the Czech retailing concentrated more on qualitative changes that were evoked by growing competition and needs to satisfy consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomie a Management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus