Internationalization in the Process of the Czech Retail Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F10%3A%230000226" target="_blank" >RIV/46747885:24310/10:#0000226 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internationalization in the Process of the Czech Retail Development
Popis výsledku v původním jazyce
Socio-economic and political changes in the 1990s have brought dramatic changes in the retail sector in the Czech Republic. The paper evaluates the internationalization process of the Czech retailing and discusses four periods in its development after 1990. The first period (1990 ? 1994) was characterized by many organizational and ownership changes in the retail structure. The first concentration tendencies associated also with the entry of foreign retailers were apparent in the second period (1995 ? 1997). This brought not only stronger competition, new retail strategies and activities but also new retail formats such as discount stores, hypermarkets or cash-and-carry stores. The period in 1998 ? 2000 can be characterized by relatively high level ofinternationalization and growing concentration and integration tendencies. After 2000, the development of the Czech retailing concentrated more on qualitative changes that were evoked by growing competition and needs to satisfy consumers.
Název v anglickém jazyce
Internationalization in the Process of the Czech Retail Development
Popis výsledku anglicky
Socio-economic and political changes in the 1990s have brought dramatic changes in the retail sector in the Czech Republic. The paper evaluates the internationalization process of the Czech retailing and discusses four periods in its development after 1990. The first period (1990 ? 1994) was characterized by many organizational and ownership changes in the retail structure. The first concentration tendencies associated also with the entry of foreign retailers were apparent in the second period (1995 ? 1997). This brought not only stronger competition, new retail strategies and activities but also new retail formats such as discount stores, hypermarkets or cash-and-carry stores. The period in 1998 ? 2000 can be characterized by relatively high level ofinternationalization and growing concentration and integration tendencies. After 2000, the development of the Czech retailing concentrated more on qualitative changes that were evoked by growing competition and needs to satisfy consumers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—