Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alliances of SME's in Czech Independent Trade

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F11%3A00174682" target="_blank" >RIV/62156489:43110/11:00174682 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Alliances of SME's in Czech Independent Trade

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The independent trade has recorded a number of changes in Czech Republic since 1989. Firstly there was a rapid development and establishment of new Czech retail firms and stores. Then however foreign subjects (mainly retailing companies which newly entering Czech market) have gained still stronger position. Due to enter of transnational chains and growing stronger market competition the range and structure of assortment on offer and services have changed. The shopping atmosphere in retail stores has transformed significantly as well. That is why Czech independent sellers have started to use the cooperative structures to be able more competitive against foreign trade chains. Nowadays the situation on retail market is stabilizing. Some transnational firms have left the Czech market and remaining retailing chains are trying to offer their products to their customers even in smaller seats where they establish own smaller stores. It represents certain thread for independent traders. Paper d

  • Název v anglickém jazyce

    Alliances of SME's in Czech Independent Trade

  • Popis výsledku anglicky

    The independent trade has recorded a number of changes in Czech Republic since 1989. Firstly there was a rapid development and establishment of new Czech retail firms and stores. Then however foreign subjects (mainly retailing companies which newly entering Czech market) have gained still stronger position. Due to enter of transnational chains and growing stronger market competition the range and structure of assortment on offer and services have changed. The shopping atmosphere in retail stores has transformed significantly as well. That is why Czech independent sellers have started to use the cooperative structures to be able more competitive against foreign trade chains. Nowadays the situation on retail market is stabilizing. Some transnational firms have left the Czech market and remaining retailing chains are trying to offer their products to their customers even in smaller seats where they establish own smaller stores. It represents certain thread for independent traders. Paper d

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F09%2F1513" target="_blank" >GA402/09/1513: Strategické aliance v sektorech nezávislého obchodu a služeb jako nástroj konkurenceschopnosti malých a středních podniků</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CITEM 2010 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7259-071-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    64-71

  • Název nakladatele

    Profess Consulting

  • Místo vydání

    Zeleneč

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku