Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Who is the Customer of a Travel agency: a Tourist Segment Profile

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001572" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Who is the Customer of a Travel agency: a Tourist Segment Profile

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The recent trends in tourism industry associated with the complexity and globalization of the business environments, new technology development, a dramatic rise in competition and the intense battle for customers have increased demand on business operations and first of all on marketing activities and strategy development. One of the important factors that have been affecting changes in the tourism sector, are tourists, their life-style, preferences and needs that have been also changing significantly.Changes in consumer market and intense competition in the recent years have increased the need for travel agencies to concentrate on retaining and attracting the right customers. The paper presents partial findings of the research focused on customer satisfaction in tourism conducted by the Department of Marketing in 2009 - 2010. The previous analyses of the findings (already published) showed that tourists are more independent and sophisticated when organizing their holidays (some of th

  • Název v anglickém jazyce

    Who is the Customer of a Travel agency: a Tourist Segment Profile

  • Popis výsledku anglicky

    The recent trends in tourism industry associated with the complexity and globalization of the business environments, new technology development, a dramatic rise in competition and the intense battle for customers have increased demand on business operations and first of all on marketing activities and strategy development. One of the important factors that have been affecting changes in the tourism sector, are tourists, their life-style, preferences and needs that have been also changing significantly.Changes in consumer market and intense competition in the recent years have increased the need for travel agencies to concentrate on retaining and attracting the right customers. The paper presents partial findings of the research focused on customer satisfaction in tourism conducted by the Department of Marketing in 2009 - 2010. The previous analyses of the findings (already published) showed that tourists are more independent and sophisticated when organizing their holidays (some of th

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference Liberec Economic Forum 2011

  • ISBN

    978-80-7372-755-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    590-598

  • Název nakladatele

    Technická univerzita v Liberci

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku