Marketing segmentation of students willing to study abroad based on cluster analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001582" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001582 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13510/11:43878492
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing segmentation of students willing to study abroad based on cluster analysis
Popis výsledku v původním jazyce
Market segmentation is one of the most fundamantel strategic marketing concepts. The better the segment is chosen for targeting by a particular organisation, the more successful the organisation is assumed to be in the market place. Also higher educationinstitutions have to improve their marketing tools for attracting foreign students, particularly when demanding tuition fees. This contribution aims at demonstrating the proper usage of the cluster analysis for segmentation (represented by students´willingness to study abroad) and also, based on large international survey, offers some practical marketing implications.
Název v anglickém jazyce
Marketing segmentation of students willing to study abroad based on cluster analysis
Popis výsledku anglicky
Market segmentation is one of the most fundamantel strategic marketing concepts. The better the segment is chosen for targeting by a particular organisation, the more successful the organisation is assumed to be in the market place. Also higher educationinstitutions have to improve their marketing tools for attracting foreign students, particularly when demanding tuition fees. This contribution aims at demonstrating the proper usage of the cluster analysis for segmentation (represented by students´willingness to study abroad) and also, based on large international survey, offers some practical marketing implications.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology
ISSN
2010-376X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
77
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
795-799
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—