Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing segmentation of students willing to study abroad based on cluster analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001582" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001582 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13510/11:43878492

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing segmentation of students willing to study abroad based on cluster analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Market segmentation is one of the most fundamantel strategic marketing concepts. The better the segment is chosen for targeting by a particular organisation, the more successful the organisation is assumed to be in the market place. Also higher educationinstitutions have to improve their marketing tools for attracting foreign students, particularly when demanding tuition fees. This contribution aims at demonstrating the proper usage of the cluster analysis for segmentation (represented by students´willingness to study abroad) and also, based on large international survey, offers some practical marketing implications.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing segmentation of students willing to study abroad based on cluster analysis

  • Popis výsledku anglicky

    Market segmentation is one of the most fundamantel strategic marketing concepts. The better the segment is chosen for targeting by a particular organisation, the more successful the organisation is assumed to be in the market place. Also higher educationinstitutions have to improve their marketing tools for attracting foreign students, particularly when demanding tuition fees. This contribution aims at demonstrating the proper usage of the cluster analysis for segmentation (represented by students´willingness to study abroad) and also, based on large international survey, offers some practical marketing implications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    77

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    795-799

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus