Consumer behavior in the Czech - German part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001729" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001729 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consumer behavior in the Czech - German part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa
Popis výsledku v původním jazyce
The economic position of the Liberec region is highly influenced by geographical proximity of the neighbouring states (Germany and Poland). This closely affects not only the potential of cooperation between companies on both sides of the borders, but also the "shopping tourism". We can come across these visitors in shopping centres, recreation areas, entertainment centres, at sports events, etc. The article describes partial results of primary research on the behaviour of customers in the Czech- Germanpart of the Euroregion Neisse - Nisa - Nysa (ERN). The main objective of the research was to identify the purchase behaviour in the Czech-German part of the ERN and analyze relevant dissimilarities. This article deals with a partial objective -- to ascertain reasons for visiting the Czech-German border region.
Název v anglickém jazyce
Consumer behavior in the Czech - German part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa
Popis výsledku anglicky
The economic position of the Liberec region is highly influenced by geographical proximity of the neighbouring states (Germany and Poland). This closely affects not only the potential of cooperation between companies on both sides of the borders, but also the "shopping tourism". We can come across these visitors in shopping centres, recreation areas, entertainment centres, at sports events, etc. The article describes partial results of primary research on the behaviour of customers in the Czech- Germanpart of the Euroregion Neisse - Nisa - Nysa (ERN). The main objective of the research was to identify the purchase behaviour in the Czech-German part of the ERN and analyze relevant dissimilarities. This article deals with a partial objective -- to ascertain reasons for visiting the Czech-German border region.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
37-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—