Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer behavior in the Czech - German part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F11%3A00001729" target="_blank" >RIV/46747885:24310/11:00001729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer behavior in the Czech - German part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The economic position of the Liberec region is highly influenced by geographical proximity of the neighbouring states (Germany and Poland). This closely affects not only the potential of cooperation between companies on both sides of the borders, but also the "shopping tourism". We can come across these visitors in shopping centres, recreation areas, entertainment centres, at sports events, etc. The article describes partial results of primary research on the behaviour of customers in the Czech- Germanpart of the Euroregion Neisse - Nisa - Nysa (ERN). The main objective of the research was to identify the purchase behaviour in the Czech-German part of the ERN and analyze relevant dissimilarities. This article deals with a partial objective -- to ascertain reasons for visiting the Czech-German border region.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer behavior in the Czech - German part of the Euroregion Neisse-Nisa-Nysa

  • Popis výsledku anglicky

    The economic position of the Liberec region is highly influenced by geographical proximity of the neighbouring states (Germany and Poland). This closely affects not only the potential of cooperation between companies on both sides of the borders, but also the "shopping tourism". We can come across these visitors in shopping centres, recreation areas, entertainment centres, at sports events, etc. The article describes partial results of primary research on the behaviour of customers in the Czech- Germanpart of the Euroregion Neisse - Nisa - Nysa (ERN). The main objective of the research was to identify the purchase behaviour in the Czech-German part of the ERN and analyze relevant dissimilarities. This article deals with a partial objective -- to ascertain reasons for visiting the Czech-German border region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    37-45

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus