Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faktory spokojenosti zákazníků v cestovním ruchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F12%3A%230001775" target="_blank" >RIV/46747885:24310/12:#0001775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Faktory spokojenosti zákazníků v cestovním ruchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Koncept spokojenosti zákazníků je v odborné literatuře hodně diskutován. Pro získání a udržení zákazníků je považován za důležitý faktor. Hlavním důvodem je vliv spokojenosti zákazníků na finanční ukazatele podniku. Spokojení zákazníci realizují opakované nákupy, jsou loajálnější, méně citliví na zvýšení ceny a navíc sdílejí své pozitivní zkušenosti s dalšími. Tento článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřeného na spokojenost zákazníků v cestovním ruchu, konkrétně na spokojenost se službami nabízenými cestovními kancelářemi. Spokojenost zákazníků byla měřena jak jedno-dimenzionálním (celková spokojenost), tak i více-dimenzionálním způsobem (spokojenost s vybranými atributy spokojenosti zákazníků). Proměnné určující spokojenost zákazníků byly získány pomocí explorativního výzkumu s využitím metody focus group. Celkem bylo vygenerováno 39 proměnných, které byly následně seskupeny do těchto dimenzí: nabídka cestovních kanceláří, poznatky a informace poskytované cestovními kancelářemi, dop

  • Název v anglickém jazyce

    Customer's Satisfaction in Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of customer satisfaction has been discussed in the literature a lot. It is considered to be an important factor in attracting and retaining customers. The main reason leading to this statement is the fact that satisfaction has a significant impact on the financial results of a company. Satisfied customers realize repeated purchase, they are more loyal, less sensitive to price increase and furthermore they spread the positive experience through word-of-mouth. This paper presents findings of the research focused on customer satisfaction in tourism, particularly satisfaction with the services provided by travel agencies. Customer satisfaction was measured both as a uni-dimensional (i.e. total satisfaction) and multidimensional concept (i.e. satisfaction with individual satisfaction attributes). Focus-groups were used in an exploratory research to generate variables of customer satisfaction. In total, 39 variables were generated and were grouped into following dimensions: trave

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    160-170

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus