Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Economic conception of added value of tertiary education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F12%3A%230001868" target="_blank" >RIV/46747885:24310/12:#0001868 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13430/12:43884262

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Economic conception of added value of tertiary education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the expression of the tertiary school (university) graduate contribution to the national economy. The paper compares the situation in the CR, Germany and Poland, and provides a retrospective view of the returns of a university education by simulating the added value within a five-year period. The example of the Czech Republic is used to model the average added value of an individual and the state using some available identifiers such as gross income, net income and individual income tax. The added value is simulated as the difference between the average salary of average tertiary and secondary school graduates, and as the difference between their direct tax liabilities..

  • Název v anglickém jazyce

    Economic conception of added value of tertiary education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the expression of the tertiary school (university) graduate contribution to the national economy. The paper compares the situation in the CR, Germany and Poland, and provides a retrospective view of the returns of a university education by simulating the added value within a five-year period. The example of the Czech Republic is used to model the average added value of an individual and the state using some available identifiers such as gross income, net income and individual income tax. The added value is simulated as the difference between the average salary of average tertiary and secondary school graduates, and as the difference between their direct tax liabilities..

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    202-208

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus